Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ON PARMAK YAZIM TEKNİKLERİ-IV İkinci Düzey TDS 258 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. AYŞEGÜL AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli TEORİK YÜZ YÜZE ANLATIM VE PRATİK UYGULAMA
Dersin Amacı Öğrencilerin daha doğru, hızlı ve tekniğe uygun olarak On parmak klavye kullanmalarını sağlamak. Türkçe ve yabancı dildeki metinleri süratli ve doğru olarak yazma becerisi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı On Parmak klavye kullanımının öğretilmesi.

Dersin İçeriği
1 Metin yazma uygulamaları. Unutulan veya yanlış yazılan harflerin belirlenmesi
2 Bakarak veya dikte ile metin yazma uygulamaları. Hız testi uygulamaları.
3 Noktalama işaretlerinin tekrarı.
4 Noktalama işaretleri kullanılan metinlerle hız testi uygulamaları.
5 Rakam ve sembollerin tekrarı.
6 Rakam ve semboller kullanılan metinlerle hız testi uygulamaları.
7 Yabancı dilde metinlerin yazılması ve hız testi uygulamaları.
8 Yabancı dilde metinlerin yazılması ve hız testi uygulamaları.
9 Dikte çalışmaları.
10 Karışık verilen yazıların şekilli yazıya çevrilmesi.
11 Şekilli yazı çalışmaları.
12 Hotkey'den noktalama işaretleri ve rakamların tekrarı ve hız çalışmaları.
13 Dikte ve Baskılı hız çalışmaları.
14 İnternet uygulamaları kullanılarak hız çalışmaları.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler bilgisayar karşısında doğru oturuş tekniğini öğrenir.
2 Öğrenciler on parmak metodlu yazmanın önemini kavrar.
3 Öğrenciler bakmadan temel sıraya ellerini koymayı öğrenir.
4 Öğrenciler yabancı dilde yazılan metinleri doğru vuruş teknikleriyle yazmayı öğrenir.
5 Öğrenciler noktalama işaretleri kullanılan düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar.
6 Öğrenciler rakam kullanılan düz metin yazılarını tekniğine uygun ve hatasız yazar.
7 Öğrenciler parmaklarına bakmadan metodlu on parmak yazmayı öğrenir.
8 Öğrenciler Yazılı ve Sesli metin ile dikte alarak hızlı, on parmak klavye kullanmayı öğrenirler.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Daktilografi metinleri. 26 saatte on parmak öğreniyorum. Ali Ünlü.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders İle İlgili Dosyalar