Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI ARAKNOLOJİ Üçüncü Düzey BİY 604 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Öğrencilere aşağıdaki dersleri alması tavsiye edilir: BİY 585 Akaroloji BİY 587 Akar Taksonomisi ve Filogenisi
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilere, karşılaştırmalı morfolojik çalışmalara dayanarak keliserlilerin akrabalıklarını, evrimini ve sınıflandırmasını öğretmektir.
Dersin Tanımı Bu ders; Chelicerata’nın karşılaştırmalı morfolojisi, üremesi, embriyo sonrası gelişimi, akrabalıkları, sınıflandırması ve evrimi konularını kapsar.

Dersin İçeriği
1 Karşılaştırmalı morfoloji
2 Üreme, embriyo sonrası gelişim
3 Palpigradi
4 Actinotrichida
5 Solifugae
6 Pseudoscorpionida
7 Anactinotrichida
8 Ricinulei
9 Uropygi
10 Amblypygi
11 Araneida
12 Opilionida
13 Scorpionida
14 Xiphosura
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Farklı keliserat gruplarının temel morfolojik karakterlerini karşılaştırmalı olarak bilir.
2 Karşılaştırma için örnekler olarak seçilen türlerin tanımlarına dayanarak diğer keliserat türlerinin ayrıntılı tanımlarını yapar.
3 Farklı keliserat grupları arasındaki evrimsel ilişkiyi analiz eder.
4 Farklı keliserat grupları arasındaki evrimsel ilişkiyi sentezler.
5 Farklı keliserat gruplarını teşhis eder
6 Keliseratların filogenisini yorumlar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hammen, L. Van der, An Introduction to Comparative Arachnology, SPB Academic Publishing bv, The Netherlands, 1989.
Yardımcı Kaynaklar Babaşoğlu, A., Örümcekgiller (Arachnida), Kültür Kitabevi, Niğde, 1999.

Ders İle İlgili Dosyalar