Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİMDE GÖRSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Birinci Düzey EGB 632 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DÜRDANE TOR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Dürdane Tor
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim alanında görsel araştırma yöntemlerinin önemi ve rolü, dayandığını felsefe ve kuramları, görsel araştırma yöntem ve süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu dersin bir diğer amacı görsel odaklı araştırma yapılandırma süreçlerinde araştırmacılara yordayıcı ve sorgulayıcı bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Eğitimde Görsel Araştırmalar dersi, araştırma sürecinde anlam kazanan görsel odaklı olgu, olay ve örüntüleri tüm yönleri ile sorgulamaya rehberlik edecektir. Bu ders, görsel veri toplama, yapılandırma, analiz etme, bulguları farklı bağlamlar ile ortaya koyma, yorumlama ve raporlaştırma sürecinde yaratıcı bakış açısı sergileme konularına kaynaklık edecektir.

Dersin İçeriği
1 Tanışma ve dersin tanıtımı
2 Görsel Araştırma
3 Görsel Araştırma Yöntemlerinin Kullanıldığı Disiplinler
4 Görsel Araştırmanın Temelleri
5 Eğitim Alanında Görsel Araştırma
6 Görsel Araştırmalarda Yöntem ve Desen
7 Görsel Araştırmalarda Yöntem ve Desen
8 Görsel Araştırmalarda Yöntem ve Desen
9 Görsel Araştırmalarda Veri Toplama
10 Görsel Araştırmalarda Veri Analizi
11 Görsel Araştırmalarda Geçerlik ve Güvenirlik
12 Görsel Araştırmalarda Etik
13 Görsel Araştırmalarda Raporlama
14 Genel Değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Görsel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı disiplinleri söyler.
2 Eğitimde alanında görsel araştırma yöntemlerinin önemini ve rolünü fark eder.
3 Bilimsel araştırma süreci ile görsel araştırma yöntemleri arasındaki ilişki kurar.
4 Görsel araştırma yöntem ve desenlerini sıralar.
5 Görsel araştırma sürecini tanımlar.
6 Araştırma amacı doğrultusunda uygun görsel araştırma yöntemini seçebilir.
7 Görsel araştırmada güvenirlik ve geçerlilik konusunu tartışır.
8 Görsel araştırmalarda etiğin önemini fark eder.
9 Eğitim alanında görsel araştırma önerisi geliştirebilir.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 42 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 28 28
Ödevler 1 28 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 14 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 14 14
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 14 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 14 14
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bedir Erişti, S. D. (2007). Görsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar