Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HIZLI PROTOTİPLEME Üçüncü Düzey ETM 537 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ders için herhangi bir özel koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEM SİNANOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Cem SİNANOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Esra AKGÜL
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve Uygulamalı Eğitim
Dersin Amacı Hızlı Prototipleme Tekniklerinin Öğretilmesi ve ERÜ Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Hızlı Prototipleme Laboratuarında bulunan FDM Teknolojisine göre çalışan prototipleme makinelerini kullanarak kendi geliştirdikleri tasarımların prototip çıktılarının alınması
Dersin Tanımı Hızlı Prototipleme dersi ile günümüz hızlı prototipleme alanında kullanılan teknolojiler tanıtılmakta ve ERÜ End. Tas. Labta bulunan FDM teknolojili Hızlı Prototiple Makineleri ile uygulama yapılması hedeflenmektedir. Teorik temelleri öğrenen öğrenciler, pratik uygulama ile öğrendiklerini pekiştirmektedirler.

Dersin İçeriği
1 Hızlı Prototipleme ve Kullanım Amaçlarının tanıtılması
2 Hızlı Prototipleme Maliyetleri
3 Hızlı Prototipleme yönteminin avantajları
4 Hızlı Prototipleme Yöntemleri
5 Eritilmiş Malzeme Yığma Yöntemi
6 SLA Yöntemi
7 SLS Yöntemi
8 Polyjet Tekniği
9 Hızlı Prototipleme Metotlarının Teknik açıdan mukayese edilmesi
10 Farklı Hızlı Prototipleme teknikleri kullanan makine-cihazların araştırılması
11 Hızlı Prototiplemede kullanılan malzemelerin araştırılması
12 Hızlı Prototiplemede kullanılan malzemelerin araştırılması
13 Hızlı Prototiplemede kullanılan malzemelerin araştırılması
14 Hızlı Prototiplemede kullanılan malzemelerin araştırılması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hızlı Prototipleme Tekniği ve klasik üretim tekniklerinin karşılaştırılmasının yapılabilmesi
2 Hızlı Prototipleme Teknolojilerinin öğrenilmesi
3 Hızlı Prototipleme Teknolojilerinin teknik farklarının, avantaj ve dezavantajlarının birbirleri ile mukayeseli olarak öğrenilmesi
4 Hızlı Prototiple tekniklerinde kullanılan yazılımların öğrenilmesi ve en 1 yazılım kullanılarak uygulama yapılması
5 Hızlı prototiplemede maliyet hesabının yapılması
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2 - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
3 - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4 - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
5 - Edebiyat ve dilbilim alanlarında uzman seviyesinde araştırma ve akademik yayın yapar.
6 - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
7 - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
8 - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
9 - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
10 - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
11 - Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
12 - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
13 - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
14 - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
15 - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
16 - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
17 - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
18 - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
19 - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
20 - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 9 27
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 5 15
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 40 40
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 40 40
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 25
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hızlı Prototipleme Teknolojileri üzerine teknik kitaplar, İnternet imkanları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar