Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ İkinci Düzey SB 427 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA ÇAM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, tartışma yöntemleri, soru-cevap
Dersin Amacı 1.Bilimin hangi aşamalardan geçtiğini incelemek 2.Tarihsel süreçte bilim-toplum ilişkisini incelemek 3.Bilimsel bilgiye ulaşma konusunda sistematik geliştirebilme yeteneği kazandırmak. 4.Yaşam bilimleri alanında çalışan bilim insanlarını tanıtarak öğrencileri bilimsel çalışmalar için motive etmek.
Dersin Tanımı Bilimin doğuş ve gelişme hikâyesidir. Bilim tarihi ile bilimin çeşitli dallarında varılan sonuçlarına dayalı olarak bilimdeki kavram, teori ve anlayışların doğuşu ve gelişimini ortaya koymaktır.

Dersin İçeriği
1 Tanışma-Dersin Gerekçesi ve Önemi-Dersin Kural ve gerekleri
2 Grup sunumları için grupların oluşturulması ve konuların belirlenmesi Temel Kavramlar ve etimoloji
3 Eski Uygarlıklarda Bilim, Bilimin Kaynakları
4 Eski Yunanda Bilim
5 İskenderiyede Bilim
6 İslamın İlk Dönemlerinde Bilim
7 İslam Coğrafyasında Bilimsel Faaliyetler
8 Arasınav
9 Selçuklularda Bilim
10 Osmanlıda Bilim
11 Endülüs Dönemi Bilimsel Çalışmalar
12 Grup sunumları
13 Grup sunumları
14 Final Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimin hangi aşamalardan geçtiğini incelemek
2 Tarihsel süreçte bilim-toplum ilişkisini incelemek
3 Bilimsel bilgiye ulaşma konusunda sistematik geliştirebilme yeteneği kazandırmak.
4 Yaşam bilimleri alanında çalışan bilim insanlarını tanıtarak öğrencileri bilimsel çalışmalar için motive etmek.
5 Bilimsel metodu kullanabilmek
6 Bilim tarihi konusunda sunum yapabilmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 1 2
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Öğretim üyesi ders notları
Yardımcı Kaynaklar Bilim Tarihi, 2005, Colin A. Ronan, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları Bilim Felsefesi, 2008, Cemal YILDIRIM, Remzi Kitabevi

Ders İle İlgili Dosyalar