Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BUĞDAYGİL YEM BİTKİLERİ TOHUM YETİŞTİRME TEKNİK ESASLARI İkinci Düzey TAB 517 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SATI UZUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Buğdaygil yem bitkilerinin tohum üretimi, teknolojisi, pazarlaması ve kullanımı hakkında lisansüstü seviyede bilgi sağlamak
Dersin Tanımı Tohumluk üretiminin önemi, tohumluk teknolojisi, yem bitkilerinde tohum üretiminin genel prensipleri, tohum üretimi için gerekli ekolojik şartlar, hasat ve depolama, sertifikalandırma, önemli yem bitkisi türelerinin tohum üretim teknikleri

Dersin İçeriği
1 Buğdaygil yem bitkilerinde tohumluk üretiminin önemi
2 Dünyada ve Türkiye’de tohumluk üretimi ve pazarlama
3 Tohumluk üretiminin genel prensipleri ve problemler Ekolojik ve fizyolojik prensipler
4 Çimlenme ve dormansi Varyete seçimi ve ekim
5 Yabancı, hastalık ve zararlılarla mücadele Sulama ve gübreleme Tozlaşma ve tohum tutma Tohum hasadı ve hasat sonrası uygulamalar
6 Tohumluk teknolojisi, kurutma ve temizleme Sertifikasyon ve depolama
7 Buğdaygil yem bitkileri tohumluk üretimi (Agropyron türleri)
8 Buğdaygil yem bitkileri tohumluk üretimi (Festuca türleri)
9 Buğdaygil yem bitkileri tohumluk üretimi (Brom, Datylis türleri)
10 Buğdaygil yem bitkileri tohumluk üretimi
11 Buğdaygil yem bitkileri tohumluk üretimi
12 Buğdaygil yem bitkileri tohumluk üretimi
13 Buğdaygil yem bitkileri tohumluk üretimi
14 Buğdaygil yem bitkileri tohumluk üretimi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler tohumluk üretiminin önemini bilirler
2 Yem bitkilerinde değişik tohumluk üretim tekniklerini bilirler
3 Tohumluk üretiminin sorunlarını ve çözümlerini tartışabilirler
4 Yem bitkilerinde tohumluk üretimi için tavsiyelerde bulunabilirler
5 Buğdaygil yem bitkilerini tanırlar
6 --
7 --
8 --
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı bilim dallarından birinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi,
2 Tarla Bitkileri alanındaki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanabilme becerisi,
3 Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi,
4 Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisi,
5 Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşılacak öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi,
6 Tarla Bitkileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi,
7 Tarla Bitkileri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi,
8 Tarla Bitkileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme becerisi,
9 Tarla Bitkileri alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi,
10 Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırabilmek
11 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonel davranabilme.
12 Tarla bitkilerinin tür ve çeşitlerinin tanımlanmasında kullanılan morfolojik ve genetik tanımlama yöntemlerini temel düzeyde öğrenerek uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanabilmek
13 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine sahip olabilme becerisi.
14 Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,
15 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 2 25 50
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Esvet , A., 1995 Yem bitkileri
Yardımcı Kaynaklar --

Ders İle İlgili Dosyalar