Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOKİMYASAL ANALİZ TEKNİKLERİ VE ENSTRÜMENTASYON Üçüncü Düzey EBK626 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BEHZAT ÇİMEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. BEHZAT ÇİMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Bu derste enstrümental analiz teknikleri vurgulanacaktır. Ders hafta üç defa ellişer dakikalık seanslar şeklindedir. Derslerde, interaktif eğitim teknikleri ve çeşitli görsel-işitsel materyaller kullanılacaktır.
Dersin Amacı Bu dersin amacı, biyokimya laboratuvarında enstrümental analiz tekniklerini öğrencilere öğretmektir.
Dersin Tanımı Bu derse sadece lisansüstü öğrenciler kabul edilebilir.

Dersin İçeriği
1 Spektrofotometri, fotometrik analiz, renk ve colorimetreler.
2 Fluorimetri, fluoresans
3 Enzimoloji, sınıflandırma, kataliz, enzim birimleri, kinetik, izoenzimlerinin tanı kullanımı, plazmada alkalen fosfatazın fluorimetrik olarak belirlenmesi
4 Atomik emisyon ve absorbsiyon, alev emisyon teknikleri, atomik absorpsiyon teknikleri.
5 İyon seçici elektrotlar, iyon seçici elektrodların prensipleri, camsı iyon seçici membranlar, PVC iyon seçici membranlar, kliniksel sodyum ve potasyum iyon seçici elektrot analizörleri, idrar pH tayini, serum veya plazma sodyum ve potasyum tayini.
6 ARA SINAV
7 Kromatografi, genel ilkeleri, türleri ve kromatografi teknikleri: adsorpsiyon, afinite, partisyon, sterik eksklüzyon, iyon değişimi.
8 Ince tabaka kromatografisi ve ekstraksiyon teknikleri
9 Gaz kromatografisi
10 HPLC
11 Elektroforez,, kapiller elektroforez, idrar amino asitlerinin yüksek voltaj elektroforezi, serum ya da plazma proteinlerinin agaroz jel elektroforezi, serum ya da plazma selüloz asetat elektroforezi, idrar, protein SDS-PAGE.
12 İmmunolojik ve radyoizotop teknikleri
13 Genel laboratuvar teknikleri
14 İlgili makale sunumları
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 biyokimya laboratuvarında enstrümental analiz tekniklerini öğrencilere öğretmektir.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sanat Tarihi çalışma alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. Bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
2 Disiplinler arası çalışma yapar, alanıyla ilgili gelişmeleri ve tartışmaları takip eder, bilgileri sistematik olarak değerlendirir. Uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3 Sanat tarihiyle ilgili bilgi ve becerilerini geliştirebilmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır ve kullanır
4 Alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle birleştirerek çözümler ve yorumlar; bilgi birikimi ile kendi alanında ve farklı alanlardaki uzman kişilerle tartışır.
5 Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar, yeni öneriler getirir.
6 Özgün bir konuyu araştırır, kavrar ve edindiği verileri yorumlayarak bilginin sınırlarını genişletir.
7 Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri kullanarak projeler yürütür ve alanına yenilik getirecek uluslararası ve ulusal yayınlar yaparak bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
8 Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alanda çalışma yetkinliğine sahip olur.
9 Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirir, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
10 Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, belgeler ve kullanır. Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 5 10 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı John S Varcoe. Clinical Biochemistry: Techniques and Instrümentation. World Scientific Publishing Co. 2001. Emil J Slowinski, Wayne C. Wolsey, Robert C Rossi. Chemical Principles in the Laboratory. Tenth Edition. Books/Cole.USA.2009. Postma, J. M. Roberts, J. L. Hollenberg, J. L. Chemistry in the Laboratory. Fifth Edition. W. H. Freeman and Company, New York, 2000.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar