Course unit title Level of course unit Course unit code Type of course unit Semester of course unit Local credit ECTS credit Syllabus
SEMINAR First cycle ME500 1 4.00 4.00 Print
   
Description of course unit
Prerequisites and course requisities NONE
Language of instruction ENGLISH
Coordinator Assoc. Prof. Dr İlhan ÖZEN
Lecturer(s) Assoc. Prof. Dr İlhan ÖZEN
Teaching assitant(s) NONE
Mode of delivery VERBAL PRESENTATION
Course objective Preparation and presentation of seminar. Preparing and introduction to presentation.
Course description Making decision on specific subjects, the analysis of research progress through the stages of literature survey and the experimental work, derivation of critical conclusions from the basic data, the preparation of requirements, reporting, writing up, project preparation, communication with the outside world, orientation of society and creation of public opinion.

Course contents
1 Seminar and its types
2 How to prepare seminar. Stages of seminar preparation
3 Determination of topic and writing scenario
4 How to prepare presentation. Stages of Presentation preparation
5 Contents of presentation. Introduction, basic text adn results
6 Technical tools in seminar and presentation
7 Students` seminars
8 Students` seminars
9 Students` seminars
10 Students` seminars
11 Students` seminars
12 Students` seminars
13 Students` seminars
14 Students` seminars
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Learning outcomes of the course unit
1 Have information about thesis stduies.
2 Provide basic preparation about study cases.
3 Enhace the ability of verbal and visual presentations about study case.
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Contribution level of the course unit to the key learning outcomes
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi
2 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme ve çözüm yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili bir süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkânlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak, belirli gereksinimleri karşılayacak, geliştirecek şekilde tasarlama ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
4 Alanıyla ilgili yeniklere karşı farkındalık
5 Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
6 Alanlarıyla ilgili tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi
7 Alanında disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
8 Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
9 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
11 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Number of stars refer to level of contribution from 1 (the least) to 5 (the most)

Planned learning activities, teaching methods and ECTS work load
  Quantity Time (hour) Quantity*Time (hour)
Lectures (face to face teaching) 14 2 28
Study hours out of classroom (study before and after the class) 14 2 28
Homework 0 0 0
Presentation / seminar 1 20 20
Quiz 0 0 0
Preparation for midterm exams 0 0 0
Midterm exams 0 0 0
Project (term paper) 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Field study 0 0 0
Preparation for final exam 0 0 0
Final exam 0 0 0
Research 1 18 18
Total work load     94
ECTS     4.00

Assessment methods and criteria
Evaluation during semester Quantity Percentage
Midterm exam 0 0
Quiz 0 0
Homework 1 100
Semester total   100
Contribution ratio of evaluation during semester to success   0
Contribution ratio of final exam to success   100
General total   100

Recommended and required reading
Textbook 1. Klaudio Hilke. Die Durchführung der Präsentationen. Lizenzausgabe des Rudolf Haufe Verlags, Bundesrepublik. Deutschland, Freiburg i., Br., 2005 2. Kuzin F.A. Magisterskaya dissertasiya. Moskova, 1999. 3. Novikov A.M. Nazucno eksperimentalnaya rabota v obrazovatelnom ucrejdeniye. Moskova, 1998
Additional references Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık. İstanbul, 2009 5. Kazım Özdamar. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, İstanbul, 2003

Files related to the course unit