Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
LİTERATÜR ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ Birinci Düzey VFT 648 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DEKAN MURAT KANBUR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı Literatür araştırma ve yazma tekniklerinin öğretilmesi
Dersin Tanımı Literatür araştırma ve yazma teknikleri

Dersin İçeriği
1 Bilim ve temel kavramlar, bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, araştırma çeşitlerine genel bakış
2 Bilimsel araştırmaya genel bakış, araştırma etiği, bilimsel ahlak, izinler ve kuramların önemi, araştırma yöntemleri
3 Veri çeşitleri ve veri toplama yöntemleri, kaynak taramasına genel giriş
4 Kaynak taraması ve çeşitleri, anahtar kelime saptanması, ön kaynak taraması, detaylı kaynak taraması, literatür tarama sistemleri
5 Uzmanlar, kütüphane ve kitaplıklarda tarama yöntemleri, tez ve konferans notları incelemeleri
6 Önceki araştırma taramalarının incelenmesi, dikkat edilmesi gereken noktalar
7 Önceki araştırma taramalarının incelenmesi, dikkat edilmesi gereken noktalar
8 Ara Sınav
9 Elektronik ortamda literatür tarama yöntemleri, Veteriner Farmakoloji - Toksikloji ile ilgili arama motorları, süreli yayınları takip etme, sanal kütüphanelerde araştırma
10 Sağlık/Veteriner Farmakoloji - Toksikoloji alanı ile ilgili güncel internet siteleri, online hizmet veren index ve veri tabanlarının genel kullanımları
11 Sağlık/Veteriner Farmakoloji - Toksikoloji alanı ile ilgili güncel internet siteleri, online hizmet veren index ve veri tabanlarının genel kullanımları
12 Raporlama yöntemlerine genel bakış, araştırma raporunun yazılmasında temel kurallar, araştırma raporunun yazılması
13 Raporlama yöntemlerine genel bakış, araştırma raporunun yazılmasında temel kurallar, araştırma raporunun yazılması
14 Örnek vaka sunumu, Örnek bir araştırmanın tüm kademelerini sunumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Meslektaşlarına ve öğretim üyelerine farmakoloji ile ilgili bilimsel bir araştırma makalesini sunabilir
2 Sunulan bir makaleyi analitik gözle belli ölçüde değerlendirebilir, tartışabilir, yorumlayabilir
3 Danışmanının gözetiminde bir seminer hazırlayabilir ve sunabilir
4 Sunulan bir seminer hakkında yorum geliştirebilir
5 Bilimsel sunuma dayalı yeni araştırma sorusu ve hipotez üretimi sürecini takip edebilir
6 Meslektaşlarına ve öğretim üyelerine farmakoloji ile ilgili bilimsel bir araştırma makalesini sunabilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bilimsel Araştırma Yöntemi, Karasar N,2005. Bilimsel Araştırma, Üstdal M, Gülbahar K, 1997.
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Büyüköztürk Ş, Çakmak EK, Akgün ÖE, Karadeniz Ş, Demirel F, 2008.

Ders İle İlgili Dosyalar