Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENDODONTİ KLİNİK ÖNCESİ UYGULAMA Üçüncü Düzey T213 ÖKD 3 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞE TUĞBA EMİNSOY AVCI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç Dr. HÜSEYİN SİNAN TOPÇUOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Dt. Elif SOLAKOĞLU, Dt. Hamza CUDAL, Dt. Aygül ÇİL, Dt. Şifa TATLI
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Endodonti biliminde klinik tedavide uygulanan prensiplerin öğretilmesi
Dersin Tanımı Endodonti klinik öncesi uygulamalar ile klinik ortamına hazırlık yapılır.

Dersin İçeriği
1 Tanışma. Endodonti nedir? Yıllık ders işleyiş programının anlatılması. Materyal tanıtımı.
2 Üst santral, lateral ve kanin dişlerine giriş kavitesi demonstrasyonu
3 Üst santral,lateral ve kanin dişlerine giriş kavitesi açılması
4 Alt santral, lateral ve kanin dişlerine giriş kavitesi demonstrasyonu
5 Alt santral,lateral ve kanin dişlerine giriş kavitesi açılması
6 Üst premolar dişlere giriş kavitesi demonstrasyonu
7 Üst premolar dişlere giriş kavitesi açılması
8 Alt premolar dişlere giriş kavitesi demonstrasyonu
9 Alt premolar dişlere giriş kavitesi açılması
10 Üst molar dişlere giriş kavitesi demonstrasyonu
11 Üst molar dişlere giriş kavitesi açılması
12 Alt molar dişlere giriş kavitesi demonstrasyonu
13 Alt molar dişlere giriş kavitesi açılması
14 Keser ve kanin dişlerin giriş kavitesi telafileri
15 Premolar ve molar dişlerin giriş kavitesi telafileri
16 Periapikal radyografi alınması, çalışma boyu tespiti, preparasyon ve irrigasyon demonstrasyonu
17 Periapikal radyografi alınması, çalışma boyu tespiti, preparasyon ve irrigasyon uygulaması
18 Kök kanal dolgusu yöntemlerinin demonstrasyonu
19 Kök kanal dolgusu uygulaması
20 Kök kanal preparasyon, irrigasyon ve dolgusu uygulama telafileri

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci üst çenede bulunan santral, lateral, kanin, premolar ve molar dişlere endodontik giriş kavitesi açmayı öğrenir.
2 Öğrenci alt çenede bulunan santral, lateral, kanin, premolar ve molar dişlere endodontik giriş kavitesi açmayı öğrenir.
3 Öğrenci üst çenede bulunan santral, lateral, kanin, premolar ve molar dişlerde kök kanal preparasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
4 Öğrenci alt çenede bulunan santral, lateral, kanin, premolar ve molar dişlerde kök kanal preparasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
5 Öğrenci üst çenede bulunan santral, lateral, kanin, premolar ve molar dişlerde kök kanal irrigasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
6 Öğrenci alt çenede bulunan santral, lateral, kanin, premolar ve molar dişlerde kök kanal irrigasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
7 Öğrenci üst çenede bulunan santral, lateral, kanin, premolar ve molar dişlerde kök kanal dolgusu hakkında bilgi sahibi olur.
8 Öğrenci alt çenede bulunan santral, lateral, kanin, premolar ve molar dişlerde kök kanal dolgusu hakkında bilgi sahibi olur.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 3 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 18 3 54
Ödevler 6 3 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 2 3 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 3 3
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 6 3 18
Toplam iş yükü     189
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   80

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Pathways of the Pulp, Tayfun Alaçam Endodonti, Kemal Çalışkan Endodonti
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar