Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI İkinci Düzey GRFU016 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yoktur
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı OKUTMAN ONUR TOPRAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yoktur
Dersin Veriliş Şekli Uygulama ve anlatım
Dersin Amacı mezun olacak öğrencinin çalışmasın öngörülen bir reklam ajansında, fotoğraf konusunda çeşitli teknik bilgi ve beceriye sahip olmasını amaçlar
Dersin Tanımı Stüdyo fotoğrafçılığı ile ilgili temel bilgi ve uygulamaların verildiği derstir.

Dersin İçeriği
1 Fotoğraf makinaları hakkında kısa bir bilgilendirme
2 Stüdyo ekipmanlarını tanıma
3 paraflash, flashring gibi temel bazı stüdyo kavramlarını öğrenme, bu ekipmanlarla çekilen fotoğrafları inceleme
4 Stüdyo Fotoğrafçılığı ile ilgili (sunu)slatyshow
5 Stüdyo ortamında temel ekipmanları ve fotoğraf makinalarının kullanılması.
6 Stüdyo ortamında temel ekipmanları ve fotoğraf makinalarının kullanılması.
7 Vize
8 Vize
9 Proje 1 -Sıvı Konulu Fotoğraf Çekimleri
10 proje 2 - Masal Konulu Konsept Çekimler (iç mekan)
11 proje 2 - Masal Konulu Konsept Çekimler (dış mekan)
12 proje 3 - Korku gibi soyut bir kavramım fotoğrafik olarak ele alınması
13 proje 4 - Ürün çekimi (insan)
14 proje 4 - Ürün çekimi (cam)
15 proje 4 - Ürün çekimi (Model)
16 Final Haftası
17 Final Haftası
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Stüdyo fotoğrafçılığı ile ilgili bilgi sahibi olmak.
2 Stüdyo fotoğrafçılığı ile ilgili deneyim sahibi olmak.
3 fotoğrafçılık kavramlarını öğrenmek
4 fotoğrafları baskıya hazırlayabilmek
5 dijital fotoğraf makinelerini kullanabilmek.
6 Baskı hakkında bilgi sahibi olabilmek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 4 20
Toplam iş yükü     63
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ustalardan Fotoğraf. Ntv Yayınları
Yardımcı Kaynaklar Ustalardan Fotoğraf. Ntv Yayınları

Ders İle İlgili Dosyalar