Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER Birinci Düzey MB 407 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA KARAKUŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE , UYGULAMA, ETKİNLİK DÜZENLEME VE KATILIM
Dersin Amacı Bu dersin amacı; resmi program, program dışı etkinlikler ve örtük program kavramlarını incelemek, örtük program yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak, örtük programın bilişsel ve duygusal öğrenmelere etkisini açıklamak, törenler, sosyal kültürel etkinlikler, ritüeller vb. okulun program dışı etkinliklerini örtük program bağlamında değerlendirmektir.
Dersin Tanımı Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler konuları incelenecektir.

Dersin İçeriği
1 • Dersle ilgili yönergenin dağıtılması • Ders hakkında genel bilgiler ve amaçlar • Öğrencilerle tanışma
2 • Eğitimde program türleri • Resmi program ve resmi olmayan program ile program dışı etkinlikler ve örtük program kavramları
3 Örtük programın bileşenleri • Örtük programla ilgili yaklaşımlar
4 • Örtük programla ilgili yaklaşımlar ve öğrenme öğretme sürecine yansımaları
5 Öğrenme Alanları ve Örtük Program İlişkisi
6 • Eğitimde Program Dışı Etkinlikler
7 • Eğitimde Program Dışı Etkinlikler
8 • Okulda program dışı etkinlikler
9 • Okulda program dışı etkinlikler
10 Okulda program dışı etkinliklerin üstün yönleri ve sınırlılıkları
11 Eğitimde program dışı etkinliklerin yönetim
12 Eğitimde program dışı etkinlik mekanları ve uygulamalar
13 Eğitimde program dışı etkinlik mekanları ve uygulamalar
14 Eğitimde program dışı etkinlik uygulamaları
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 ÖĞRENCİLER RESMİ PROGRAMLARA KATILIR
2 ÖĞRENCİLER RESMİ PROGRAMLAR DÜZENLEYEBİLİR
3 ÖĞRENCİLER PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLERE KATILIR
4 ÖĞRENCİLER PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER DÜZENLEYEBİLİR.
5 ÖĞRENCİLER ÖRTÜK PROGRAM KAVRAMLARINI BİLİR
6 ÖĞRENCİLER ANMA, KUTLAMA, MEZUNİYET , BULUŞMA GİBİ ETKİNLİKLERİ PLANLAR ORGANİZE EDER VE DÜZENLER.
7 ÖĞRENCİLER OKULDA SOSYAL, KÜLTÜREL, SPORTİF VE SABATSAL ETKİNLİKLER DÜZENLEYEBİLİR.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 2 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Eğitimde Program Dışı Etkinlikler Yazar(lar): Necla Ekinci, Özden Demir, Canay Demirhan İşcan , Meltem Çengel Schovılle , İbrahim Tuncel, İbrahim Tuncel, Zeynep Ayvaz Tuncel, Necla Köksal, Hakkı Kontaş, Yayınevi: Pegem Akademi Yayıncılık... Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Dışı Etkinlikler. kOLLEKTİF pEGEM YAYINEVİ
Yardımcı Kaynaklar ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar