Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FEN ÖĞRETİMİNDE OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI İkinci Düzey FBO 404 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. FULYA ÖNER ARMAĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, fen öğretiminde okul dışı öğrenme kavramının ve öğretim sürecinin öğretmen adaylarına tanıtılarak öğretmen adaylarının bu ortamlarda yapabilecekleri örnek etkinlikler geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Okul dışı öğrenmenin kapsamı • Okul dışı ortamlarda fen öğretimi • Okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve materyaller • Okul dışı öğrenme ortamları (müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, planetaryumlar, sanayi kuruluşları, milli parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar vb.) • Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2 Formal, informal ve non-formal öğrenme kavramlarının tanıtılması
3 Okul dışı öğrenme ortamlarının tanıtımı
4 Okul dışı öğretim etkinliği tasarlanması
5 Okul dışı öğretim etkinliği tasarlanması
6 Okul dışı öğretim etkinliği tasarlanması
7 Ara sınav
8 Okul dışı öğrenme ortamı ziyareti
9 Okul dışı öğrenme ortamı ziyareti
10 Okul dışı öğrenme ortamı ziyareti
11 Okul dışı öğrenme ortamı ziyareti
12 Okul dışı öğretim etkinliği tasarlanması
13 Tasarlanan etkinliklerin paylaşılması ve değerlendirilmesi
14 Tasarlanan etkinliklerin paylaşılması ve değerlendirilmesi
15 Tasarlanan etkinliklerin paylaşılması ve değerlendirilmesi
16 Tasarlanan etkinliklerin paylaşılması ve değerlendirilmesi
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Formal, informal ve non-formal öğrenme kavramlarını tanır.
2 Okul dışı öğrenme ortamlarını tanır.
3 Okul dışı öğrenme ortamlarında uygulamalar gerçekleştirir.
4 Bir okul dışı öğrenme etkinliği tasarlar ve uygular.
5 Uygulanan okul dışı öğrenme etkinliğine ilişkin ölçme ve değerlendirme yapar.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2 Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3 Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4 Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5 Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6 Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7 Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8 Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9 Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10 Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11 Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12 Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13 Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     63
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Laçin Şimşek, C. (Ed.). (2011). Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları. Ankara: Pegem. Uzunöz, A., Şeyihoğlu, A., Akbaş, Y.,Gençtürk, E. (Ed.). (2012). Doğa Eğitimi: Ders Dışı Öğretim Faaliyetlerine Örnek.

Ders İle İlgili Dosyalar