Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NÜKLEİK ASİTLER Üçüncü Düzey EBK 504 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AHMET CUMAOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET CUMAOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere nükleik asitler hakkında teorik bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Nükleozitler, nükleotidler, polinükleotidler, DNA, RNA, pürin ve pirimidin nükleotidlerin metabolizması, DNA-replikasyonu, transkripsiyon, intronlar ve ekzonlar, m RNA oluşması, rRNA, nükleozom, histonlar, kromatin, kromozomlar, hasarlanmış DNA''nın onarımı

Dersin İçeriği
1 Nükleotid yapısı, DNA yapısı, prokaryotlarda DNA sentezi
2 DNA transformasyonu, RNA yapısı ve çeşitleri
3 Nükleik asitlerin sindirimi
4 pürin nükleotidlerin De Novo sentezi, pürinler için yan yollar
5 Pürin nükleotidlerin yıkımı
6 Primidin sentezi, pirimidin nükleotidlerinin yıkımı
7 Prokaryotik genlerin transkripsiyonu
8 Ökaryötik genlerin transkripsiyonu, RNA nın post-transkripsiyonel modifikasyonu
9 Makale sunumu
10 Genetik kod, Translasyon için gerekli bileşenler, tRNA tarafından kodonun tanınması
11 Protein sentezi, polipeptid zincirlerinin post-translasyonel modifikasyonu
12 Genetik hastalıklar, DNA klonlanması, polimeraz zincir reaksiyonu
13 Southern blotting, restriksiyon parçası uzunluk poliformizmi
14 Ökaryotik DNA'nın organizasyonu, DNA onarımı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nükleik asitlere genel bakış ve Nükleik asitlerin sindirimi hakkında bilgi edinmesi
2 purin ve pirimidin nükleotitlerin sentezi hakkında bilgi edinilmesi
3 Purin ve pirimidin nükleotitlerin yıkımı hakkında bilgi edinmesi
4 Purin ve purimidin metabolizması hastalıkları
5 Replikasyon hakkında bilgi edinilmesi
6 Transkripsiyon hakkında bilgi edilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 5 10 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Harper Biyokimya , Nobel Tıp Kitabevleri, 2004
Yardımcı Kaynaklar Biochemistry, Stryer, (4th edition)

Ders İle İlgili Dosyalar