Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İSTATİSTİK BİLGİSİ Üçüncü Düzey ŞBP302 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SAVAŞ SAVAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DR. SAVAŞ SAVAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Ders uzaktan eğitim yöntemiyle teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Öğretim yöntemi olarak anlatım, soru-cevap ve tartışma metotları izlenecektir.
Dersin Amacı Bu dersin amacı istatistik bilimine dair temel kavram ve yöntemlerin lisans düzeyinde öğretilmesidir.
Dersin Tanımı İstatistik, belli amaçlar için veri toplama, toplanan verileri düzenleme, çözümlemenin yanı sıra yorumlama teknik ve yöntemleri olarak tanımlanabilir. Günlük yaşamımızda çevremizde olup biten pek çok olayla ilgilenir ve birçok soruya cevap ararız. Temel istatistik bilgisi sayesinde veriler ile ilişki kurar ve sonuçlar çıkarmaya çalışırız. Bu ders, istatistiki kavramları tanımayı ve örnek vakalar üzerinden istatistiki analizler yapılıp yorumlanmasını kapsar.

Dersin İçeriği
1 İstatistiğe Giriş
2 Betimleyici İstatistikler 1
3 Betimleyici İstatistikler 2
4 Olasılık
5 Kesikli Olasılık Dağılımları
6 Normal Dağılım
7 Örneklem Dağılımları ve Merkezi Limit Teoremi
8 Güven Aralıkları
9 Vize Sınavı
10 Tek Örneklem İçin Hipotez Testleri
11 Oranlar İçin Hipotez Testi
12 İki Örneklem İçin Hipotez Testleri
13 Korelasyon Analiz
14 Regresyon Analizi 1
15 Regresyon Analizi 2
16 Ki-Kare Testi ve F-Dağılımı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin temel istatistiksel kavramları ve kullanım alanlarını öğrenmelerini sağlamak
2 Farklı alanlarda ihtiyaç duyulan verilerin temin edilmesi ve derlenmesi
3 Seri türleri ve serilerin grafikle gösterilmesinin öğrenilmesi
4 Elde edilen verilerin tanımlayıcı istatistiklerinin oluşturulması ve grafik ile özetlenmesi
5 İş hayatında sıklıkla ihtiyaç duyulan istatistiksel tekniklerin kullanılması
6 Değişkenler ve değişken dağılımlarının öğrenilmesi
7 Sayısal analiz becerisi kazanılması
8 Elde edilen sonuçların yorumlanması
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Neil Salkind, İstatistikten Nefret Edenler için İstatistik (2. baskı, Çev. Alper Çuhadaroğlu), 2019, Pegem Akademi Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar Cenk İltir, Excel ile İstatistiksel Veri Analizi (2019, 2. baskı), Seçkin Yayınevi.

Ders İle İlgili Dosyalar