Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKÇE TESTİ GELİŞTİRME TEKNİKLERİ Üçüncü Düzey TEA 607 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ GÖÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Araştırma, inceleme ve grup tartışması. Uygulama çalışmaları...
Dersin Amacı Doktora öğrencilerinin Türkçe eğitimi uygulamaları sırasında soru sorma stratejileri konusunda bilgi ve birikimlerini artırmak.
Dersin Tanımı Öğrencilerinin Türkçe eğitimi uygulamaları sırasında soru sorma stratejileri konusunda bilgi kazanmaları için gereken alanyazın taraması ve uygulama çalışmalarında bulunmalarının imkanının sunulduğu bir derstir. Bu süreçte öğrencilerin soru sorma stratejileriyle İlgili farkındalıkları artırılır ve bu stratejileri kazanma süreçleri işletilir.

Dersin İçeriği
1 Öğrencilerle tanışma. Ders içeriği hakkında konuşma.
2 Ders içeriği hakkında bilgi paylaşımı. Yönerge ve yönlendirmeler.
3 Öğrencilerinin Türkçe eğitimi uygulamaları sırasında soru sorma stratejileri konusunda bilgi kazanmaları için gereken alanyazın taramasına yönlendirme.
4 Araştırma, inceleme ve grup tartışması. Uygulama çalışmaları...
5 Öğrencilerinin Türkçe eğitimi uygulamaları sırasında soru sorma stratejileri konusunda bilgi kazanmaları için gereken alanyazın taramasına yönlendirme.
6 Öğrencilerin soru sorma stratejileriyle İlgili farkındalıkları artıracak araştırma, inceleme ve grup tartışmaları.
7 Öğrencilerin soru sorma stratejileriyle İlgili farkındalıkları artıracak araştırma, inceleme ve grup tartışmaları.
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerin soru sorma stratejileriyle İlgili farkındalıkları artıracak ve bu stratejileri kazanma süreçleri işletecek grup tartışmaları.
10 Öğrencilerin soru sorma stratejileriyle İlgili farkındalıkları artıracak ve bu stratejileri kazanma süreçleri işletecek uygulama çalışmaları...
11 Öğrencilerin soru sorma stratejileriyle İlgili farkındalıkları artıracak ve bu stratejileri kazanma süreçleri işletecek uygulama çalışmaları...
12 Öğrencilerin soru sorma stratejileriyle İlgili farkındalıkları artıracak ve bu stratejileri kazanma süreçleri işletecek uygulama çalışmaları...
13 Öğrencilerin soru sorma stratejileriyle İlgili farkındalıkları artıracak ve bu stratejileri kazanma süreçleri işletecek uygulama çalışmaları...
14 Dönem sonu değerlendirme...
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma, inceleme ve grup tartışması ve uygulama çalışmaları ile test geliştirme konusunda literatür bilgisine sahip olurlar.
2 Öğrencilerinin Türkçe eğitimi uygulamaları sırasında soru sorma stratejileri konusunda bilgi ve birikimlerini artırırlar.
3 Dersin Tanımı Öğrencilerinin Türkçe eğitimi uygulamaları sırasında soru sorma stratejileri konusunda bilgi kazanmaları için gereken alanyazın taraması ve uygulama çalışmalarında bulunmalarının imkanının sunularak gerekli deneyime sahip olurlar.
4 Bu süreçte öğrencilere soru sorma stratejileriyle İlgili farkındalık kazandırılır.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5 Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 6 18 108
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 9 27
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Göçer, Ali (2014). Türkçe Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Özçelik, D. Ali (2013). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar