Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEKSTİL ÜRETİM SEKTÖRÜNDE PROSES VE KALİTE KONTROLÜ Üçüncü Düzey TEM 613 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HÜSEYİN GAZİ TÜRKSOY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HÜSEYİN GAZİ TÜRKSOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere dersin sonunda kesik elyaf iplik üretim tesislerinde kalite kontrol uygulamaları ile ilgili bilgiler vermek, öğrencilerin iplik kalitesine etki eden faktörleri anlamalarını sağlamaktır.
Dersin Tanımı İplik kalitesine etki eden faktörlerin incelenmesi ve iplik makinelerinde proses kontrolünün anlatılması.

Dersin İçeriği
1 İplik işletmelerinde on-line kalite kontrol
2 İplik işletmelerinde off-line kalite kontrol
3 İplik düzgünsüzlüğü, spektrogram, diyagram
4 Temel istatistik bilgisi
5 Standart sapma, varyasyon katsayısı, güven aralığı kavramları
6 Standart sapma, varyasyon katsayısı, güven aralığı kavramları
7 İstatistiksel hesaplamalar
8 İstatistiksel hesaplamalar
9 Varyans analizi
10 İplik tüylülüğü
11 İplik tüylülüğü ölçüm sistemleri
12 İplik hataları
13 İplik hataları
14 Uster test aletleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İplik kalitesine etki eden faktörler hakkında bilgi sahibi olma
2 Temel istatistik bilgisinin kazanılması
3 İplikçilikte proses kontrolü için istatistiksel hesaplamaların öğrenilmesi
4 Çok disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
5 Tekstil mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözüm becerisi
6 Tekstil mühendisliğinin uygulandığı sektörleri etkileyen güncel konularda bilgi sahibi olma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 8 5 40
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 2 3 6
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 2 4 8
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı B. P. Saville, Physical testing of textiles, CRC Press New York Washington and Woodhead Publishing Ltd, England, 1999.
Yardımcı Kaynaklar 1. J.R. Nagla, ''Statistics for Textile Engineers'', Woodhead Publishing Pvt Ltd, India, 2014. 2. Jinlian Hu, ''Computer technology for textiles and apparel'', Woodhead Publishing Limited, USA, 2011. 3. Mastura Raheel, ''International Fiber Science and Technology Series'', Modern Textile Characterization Methods, Marcel Dekker, New York, 1996.

Ders İle İlgili Dosyalar