Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇİN TARİHİ II Birinci Düzey ÇDE114 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin Çin’in Sui Hanedanlığından günümüze kadar olan tarihsel süreci kavramasını sağlamaktır. Öğrenciler, bu süreçteki önemli olayları, liderleri, reformları ve dönemin kültürel, edebi ve sosyal gelişimlerini öğrenerek Çin tarihi ve kültürüne dair derinlemesine bir anlayış kazanacaktır. Ayrıca, öğrenciler Çin’in modernleşme sürecindeki iç ve dış dinamikleri analiz etme becerisi geliştirecek ve bu döneme ait tarihi olayların günümüz Çin’ine olan etkilerini değerlendirebileceklerdir.
Dersin Tanımı Bu ders, Çin tarihinin Sui Hanedanlığından (581-618) günümüze kadar uzanan dönemini kapsamaktadır. Ders kapsamında, Çin''in siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik değişimlerinin yanı sıra, önemli hanedanlıklar, reform hareketleri, dış ilişkiler ve modern döneme geçiş süreci ele alınacaktır. Ayrıca, Çin tarihindeki dönüşüm süreçlerinin, edebi eserler ve kültürel birikimler üzerindeki etkisi incelenecektir.

Dersin İçeriği
1 Ders izlencesinin öğrencilerle paylaşımı, Kaynak malzeme tanıtımı,Geçmiş dönemin hatırlanması.
2 Geçmiş dönemin hatırlanması.
3 Sui Hanedanlığı (581-618)
4 Tang Hanedanlığı’nın Çöküşü ve Beş Hanedan Dönemi (756-960)
5 Song Hanedanlığı’nın Kuruluşu ve Gelişimi (960-1279)
6 Moğol Hakimiyeti ve Yuan Hanedanlığı (1271-1368)
7 Ming Hanedanlığı’nın Kuruluşu ve Altın Çağı (1368-1644)
8 Genel Tekrar ve Belgesel İzletimi
9 Vize Sınav Haftası
10 Ming Hanedanlığı’nın Çöküşü ve Qing Hanedanlığı’nın Kuruluşu (1644-1722)
11 Qing Hanedanlığı’nın Yükselişi ve İsyanlar Dönemi (1722-1850)
12 Qing’in Çöküşü ve Batılılaşma (1850-1912)
13 Cumhuriyet Dönemi ve Çatışmalar (1912-1949)
14 Çin Halk Cumhuriyeti’nin Kuruluşu ve Modernleşme Süreci (1949-1980)
15 Bugünkü Çin’in Durumu ve Dünya Üzerindeki Etkisi
16 Modern Çin tarihi ile alakalı film izlenmesi
17 Dönem sonu tekrarı ve final sınavı hakkında bilgilendirme
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler, Sui Hanedanlığı’ndan günümüze kadar uzanan dönemdeki hanedanlıkları, yönetim sistemlerini ve tarihsel süreçleri analiz edebilecektir.
2 Öğrenciler, Çin toplumunun ve kültürünün tarihsel süreç boyunca geçirdiği değişimlerin sebeplerini ve sonuçlarını açıklayabilecektir.
3 Öğrenciler, Çin''in modernleşme sürecini ve bu sürece yön veren reform hareketlerini değerlendirebilecektir.
4 Öğrenciler, tarihsel süreçlerin edebi eserler ve kültürel birikim üzerindeki etkilerini irdeleyebilecektir.
5 Öğrenciler, tarihsel süreçte Çin''in diğer ülkelerle olan ilişkilerini ve bu ilişkilerin günümüz dünya düzenine olan etkilerini yorumlayabilecektir.
6 Öğrenciler, geçmiş olaylara eleştirel bir gözle yaklaşarak, tarihsel olayların günümüzle ilişkisini kurabilecektir.
7 Birincil belgelerin güvenilirliğini ve bunların nasıl yorumlanacağını değerlendirebilir.
8 Argümanları, metinleri ve diğer kaynakları tarihsel bağlamları içinde inceleyebilir.
9 İkna edici ve doğru bir şekilde belgelenmiş tarihi makaleler yazabilir.
10 Öğrenciler, Çin toplumunun ve kültürünün tarihsel süreç boyunca geçirdiği değişimlerin sebeplerini ve sonuçlarını açıklayabilecektir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1) Keay, John, Çin Tarihi, İnkılap Yayınları, 2008. 2) Yan, Wenming, The History of Chinese Civilizations Volume I Earliest Times 221 B.C.E., Cambridge University Press, 2012. 3) Loewe, Michael, The Cambridge History of Ancient China From the Origins of Civilization to 221 B.C, Cambridge University Press, 1999.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar