Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KODLAMA TEORİSİ-I Üçüncü Düzey MAT 571 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HACI AKTAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Hacı Aktaş
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Hacı Aktaş
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Kodlama teorisinin matematiğini uygulamalı olarak öğretmektir.
Dersin Tanımı Kodlama teorisi, bilgiyi güvenli ve doğru biçimde transfer etmeyi hedefleyen çalışma metodudur.

Dersin İçeriği
1 Temel Kavramlar, Belirlenen ve Düzeltilen hata örnekleri
2 Temel cebir bilgisi, Hata belirleyen ve hata düzelten Kodlat
3 Lineer kodlar, Üreteç Matrisleri ve kodlama
4 Denk Kodlar, Lineer kodlarda uzaklık, Lineer kodlar için MLD
5 Kodlar için sınırlar, Mükemmel kodlar
6 Hamming kodlar, Golay Kodlar
7 Reed Müller Kodlar
8 RM(1, m) için hızlı çözümleme
9 Devirli Kodlar
10 Polinomla kodlama ve çözümleme
11 Dual devirli kodlar
12 Sonlu cisimler Minimal polinomlar
13 Devirli Hamming Kodlar
14 BCH kodlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İletişimin matematiğini öğrenir.
2 Kodlama teorisinin temel argümanlarını bilir.
3 Kodlama ve çözümleme metotlarını bilir.
4 Kodlama türlerini bilir
5 Kodlarda oluşan hataları belirleme ve düzeltme yöntemlerini bilir.
6 Kodlamanın güvenirliliğini öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı Fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 3 21
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 3 21
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı D.G. Hoffman, D.A. Leonard, Coding Theory, Marcel Dekker, Inc. 1991. Raymond Hill, A First Course in Coding Theory, Clarendon Press, 1986, Oxford. Sarah Spence Adams, Introduction to Algebraic Coding Theory, 2008.
Yardımcı Kaynaklar D.G. Hoffman, D.A. Leonard, Coding Theory, Marcel Dekker, Inc. 1991. Raymond Hill, A First Course in Coding Theory, Clarendon Press, 1986, Oxford. Sarah Spence Adams, Introduction to Algebraic Coding Theory, 2008.

Ders İle İlgili Dosyalar