Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MATEMATİK-II İkinci Düzey MAT 112 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Lisans öğrencileri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ DELİCEOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş Gör. Ebutalip ÇELİK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı mühendislik problemlerini çözmede kullanılan gerekli matematik tekniklerini öğretmektir.
Dersin Tanımı İntegral alma yöntemleri, integralin uygulamları, alan hacim hesabı, kutupsal koordinatlar, diziler ve seriler.

Dersin İçeriği
1 Belirsiz integraller, integral alma yöntemleri, değişken değiştirmer, kısmi integrasyon yöntemi
2 İndirgeme bağıntıları, basit kesirlere ayırma, trigonometrik integraller
3 Rasyonel fonksiyonların integrali
4 Belirli integraller, belirli integralin özellikleri
5 İntegralin uygulamaları, alan hesabı
6 Hacim hesabı, kesit yöntemi, disk yöntemi
7 Kabuk yöntemi
8 Ara sınav
9 Eğri uzunluğun hesabı, dönel yüzeylerin alanı
10 Moment ve ağrlık merkezi, bazı limitlerin integral yardımıyla hesabı
11 Genelleştirilmiş integraller
12 Kutupsal koordinatlar, kutupsal koordinatlarda eğri çizimleri
13 Kutupsal koordinatlarda alan, yay uzunluğu, yüzey alan hesabı
14 Diziler, dizilerin yakınsaklığı, denklemlerin köklerinin yaklaşık bulmada Newton yöntemi
15 Seriler, pozitif terimli seriler ve bu seriler için yakınsaklık testleri, kuvvet serileri, Taylor serileri
16 Final sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İntegral kavramını anlama
2 İntegral yardımıyla alan, hacim, eğri uuznluğu ve yüzey alanı hesaplayabilme
3 Kutupsal koordinarlar yardımıyla, spiral, çember ve gül eğri ailerinin uzunlugunu veya alanlarını hesaplayabilme
4 Dizi yardımıyla bazı özel fonksiyonların değerlerini hesaplayabilme
5 Seriler yardımıyla bazı özel fonksiyonların değerlerini hesaplayabilme
6 Serilerle difransiyel denklemleri çözebilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşirelik felsefesini bilir
2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6 Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Mustafa Balcı, Genel Matematik 1, Balcı yayınları, 2008.
Yardımcı Kaynaklar Dennis G. Zill, Warren S. Wright, Calculus, Nobel yayınnları, 2013.

Ders İle İlgili Dosyalar