Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TARIMSAL YAPILAR VE SULAMALAR Birinci Düzey GZM 207 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ İHSAN SERKAN VAROL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SİNAN GERÇEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli TEORİK ANLATIM VE UYGULAMASI
Dersin Amacı TARIMDA SULAMANIN TANIMI VE GEREKLİLİĞİNİ, TOPRAK-SU-BİTKİ İLŞKİLERİNİ, TOPRAK NEM ÖLÇME ALETLERİ, BİTKİ-SU TÜKETİMİ HESAPLAMASINI, SULAMA YÖNTEMLERİNİ, SULAMA SUYU İHTİYACINI BELİRLEMEYİ, DRENAJIN TANIMI VE HESAPLAMALARININ YAPILMASI, TARIMSAL YAPILARDA ÇEVRE, TARIMSAL YAPI ÇEŞİTLERİ VE ÖZELLİKLERİNİ ÖĞRENMEKTİR.
Dersin Tanımı BU DERS ZİRAAT MÜHENDİSLİĞİ ÜNVANINI ALACAK OLAN ÖĞRENCİLER İÇİN TEMEL SULAMA ve DRENAJ BİLGİLERİ İLE TARIMSAL YAPILARDA PLANLAMA VE UYGULAMA İLKELERİNİ ANLATMAKTADIR.

Dersin İçeriği
1 DÜNYA VE ÜLKEMİZ TOPRAK VE SU KAYNAKLARI
2 TOPRAĞIN YAPISI, BÜNYESİ, HACİM AĞIRLIĞI, POROZİTESİ
3 TOPRAK NEM İÇERİĞİ BELİRLEME YÖNTEM VE ALETLERİ TANSİYOMETRE, NÖTRONMETRE, TDR, NAYLON BLOKLAR KULLANIMI
4 BİTKİ-SU TÜKETİMİNİN TANIMLANMASI VE BELİRLEME YÖNTEMLERİ
5 SULAMA SUYU İHTİYACININ BELİRLENMESİ
6 SULAMA YÖNTEMLERİ: YÜZEY VE BASINÇLI SULAMA YÖNTEMLERİ
7 SULAMA YÖNTEMLERİNDE SULAMA SUYU İHTİYACINI BELİRLEMEK, RANDIMAN KAVRAMI
8 DRENAJIN TANIMI, LUZUMU, AVANTAJLARI
9 DRENAJ ÇEŞİTLERİ VE HESAPLAMASI
10 TARIMSAL YAPI ÇEŞİTLERİ
11 TARIMSAL YAPILARDA ÇEVRE FAKTÖRLERİ
12 TARIMSAL YAPILARDA ÇEVRE FAKTÖRLERİ
13 HAYVAN BARINAK ÇEŞİTLERİ
14 HAYVAN BARINAK PLANLAMA İLKELERİ
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 TOPRAK VE SU KAYNAKLARINA İLŞKİN BİLGİLER
2 TOPRAK-SU-BİTKİ İLİŞKİLERİ
3 TEMEL TOPRAK SU SABİTLERİ VE HESAPLAMALARI
4 SULAMA SUYU İHTİYACININ BELİRLENMESİ
5 BİTKİ SU TÜKETİMLERİNİN BELİRLENMESİ
6 SULAMA PROGRAMI YAPILMASI
7 DERNAJIN GEREKLİLİĞİ
8 TARIMSAL YAPILARDA ÇEVRE VE YAPI ELEMANLARININ ÖNEMİ ÖĞRENİLMİŞ OLUR.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2 Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4 Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5 İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6 Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7 Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8 Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9 İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10 Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11 İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 8 2 16
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     112
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı SULAMA, DRENAJ VE TARIMSAL YAPILAR
Yardımcı Kaynaklar Ders sunumları ve notları

Ders İle İlgili Dosyalar