Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MACHINE ELEMENTS-II İkinci Düzey ME 304 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili İNGİLİZCE
Koordinatör PROF. DR. SEDAT ÖZDEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SEDAT ÖZDEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli SINIFTA YÜZ YÜZE DERS ANLATIMI
Dersin Amacı Bu dersin sonunda, öğrencilerin mekanik, mukavemet, akışkanlar, titreşim, malzemem bilimi gibi alanlarda kazandıkları birikimlerle yeni makine parçaları tasarlama veya tasarlanmış ya da imal edilmiş olan sistemlerini analizleri yapabilme becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır. Öğrenciler yatak, dişli ve sürtünmeli güç sistemlerini tasarlayabileceklerdir.
Dersin Tanımı Mühendislik alanlarında, özellikle yağlama, güç iletimi ve sürtünmeli sistemlerde karşılaşılacak analiz ve tasarımla ilgili konularda öğrenciye gerekli bilgileri sunan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Tribolojinin İlkeleri
2 Tribolojinin İlkeleri
3 Radyal Kaymalı Yataklar
4 Radyal Kaymalı Yataklar
5 Rulmanlı Yataklar
6 Rulmanlı Yataklar
7 Düz Dişliler
8 Düz Dişliler
9 Helisel Dişliler
10 Helisel Dişliler
11 Konik ve Sonsuz Dişliler
12 Konik ve Sonsuz Dişliler
13 Debriyaj, frenler, kaplingler
14 Kasnak-kayış sistemleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanılması
2 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisinin kazanılması
3 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanılması
4 Kaymalı yatakların tasarımının öğrenilmesi
5 Radyal yatakların tasarımının öğrenilmesi
6 Dişlilerin hız kuvvet ve gerilme analizlerinin öğrenilmesi
7 Sürtünmeli makine parçalarının (balatalı, konik ve disk şeklinde… vs) tasarımının öğrenilmesi
8 Kayış kasnak sisteminin tasarımını öğrenilmesi
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 15 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     131
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. E. Shigley and C.R.Mischke Mechanical Engineering Design”, McGraw Hill, Newyok, 2. Koç Erdem, Makina Elemanları I 3. Akkurt Mustafa, Makina Elemanları I 4. Bozacı Atilla, Makina Elemanları tasarımı
Yardımcı Kaynaklar 1. Gediktaş Mustafa, Makina Elemanları Problemleri 2. Koç Erdem Makina Elemanları Problemleri

Ders İle İlgili Dosyalar