Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÜZ STAJI İkinci Düzey STJ 501 9 12.00 12.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MUHAMMED İHSAN HAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dersler pratik olarak eczanede görüldüğünden her eczanenin mesul müdürü stajyerleri eğitmektedir.
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Staj komisyonunda sorumlu öğretim üye/elemanları
Dersin Veriliş Şekli Eczanede pratik olarak güz döneminde 2,0 gün olarak uygulamalı şekilde eczane mesul müdürü tarafından eğitim verilmektedir.
Dersin Amacı Mezun olacak öğrencilerimizi eczane eczacılığının en temel konuları hakkında eğitmek ve onları meslek yaşamlarına hazırlamak
Dersin Tanımı Bu derste, 5. sınıf güz dönemi içinde uygulamalı olarak temel eczane eczacılığı bilgileri eczane mesul müdürleri tarafından öğrencilerimize aktarılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Eczane açmak için gereken işlemler
2 Eczane açma süreci (Eczane açmak için işyerinde aranan özellikler)
3 Eczanede yapılan resmi işlemler ve kurumlara karşı sorumluluklar
4 Staj yapılan eczanenin çalışma düzeni
5 Mesleki kuruluşların tanıtılması (Deontoloji kavramı)
6 Eczanelerde bulundurulması gereken kimyasal maddeler ve staj yapılan eczanede bulunan kimyasal maddeler
7 Reçete bilgisi (Reçetenin sisteme girilmesi)
8 Reçete bilgisi (Reçetenin sisteme girilmesi)
9 ARASINAV
10 Reçete Bilgisi (İlaçların hazırlanarak gereken bilgi ve uyarıların hastaya sunulması)
11 Reçete Bilgisi (Reçete karşılama ve ilaçların verilmesinde dikkat edilmesi gerekenler)
12 Reçete Bilgisi (Reçete provizyon tipleri)
13 Reçete Bilgisi (Reçetedeki teşhisler ve eşdeğer ilaçlar)
14 Reçete Bilgisi (Paket programlar)
15 Reçete Bilgisi (Farmainbox reçete tevzi programı)
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hasta ile etkili iletişimi kurma metotlarının öğrenilmesi
2 Reçete okuma ve reçetenin sisteme işlenmesinin öğrenilmesi
3 Hastalara ilaç konusunda danışmanlık yapma bilgi ve becerisini kazandırma
4 Eczanenin resmi işlemlerinin öğrenilmesi
5 Eczane yönetiminin ve eczane çalışanı ile etkili iletişim bilgisinin kazanılması
6 Deontoloji kavramının mesleğin her alanında uygulanmasının sağlanması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 8 112
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     297
AKTS     12.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.Tıbbi Farmakoloji kitabı, Oğuz Kayaalp 2.Vademecum ilaç rehberi 3.Türk Farmakopesi 4.Tıbbi Formüler kitabı 5.Rx media farma programı
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar