Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENTOMOLOJİ Birinci Düzey BTM211 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MURAT MUŞTU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MURAT MUŞTU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik (yüz yüze)
Dersin Amacı Öğrencilere böcekler ile diğer zararlıları ve mücadelelerini öğretmek
Dersin Tanımı Böceklerin sistematikteki yeri ve yakın hayvan grupları ile farklılıkları, Böceklerin dış yapısı, Böceklerin iç organlarının yapısı ve işleyişi, Böceklerde üreme ve gelişme, Böcekler ile savaşım ve önemli böcek takımlarının sınıflandırılması hakkında bilgiler

Dersin İçeriği
1 Arthropoda şubesindeki sınıfların genel özellikleri ile birbirlerinden ayrımı, Hexapoda’ ya genel giriş ve tarımdaki ekonomik önemi
2 Böcek morfolojisi ve dış isketet
3 Böceklerin morfolojisi (Baş, Thorax, Abdomen ve uzantıları)
4 Böcek Anatomisi ve Fizyolojisi: Kas, Sindirim ve boşaltım sistemleri
5 Dolaşım, solunum ve üreme sistemleri
6 Sinir sistemi ve duygu organları
7 Böceklerin üreme şekilleri
8 ARA SINAV
9 Böceklerde gelişme
10 Böceklerin Ekolojileri
11 Böceklerle Mücadele: Mekanik, Fiziksel ve Kültürel savaş yöntemleri
12 Böceklerle mücadelede Biyoteknik ve Biyolojik savaş yöntemleri
13 Kimyasal Mücadele ve Entegre Savaş yöntemleri
14 Böceklerin takımlarının sınıflandırılması ve Genel Özellikleri
15 FİNAL
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Böceklerin akraba sınıflardan ayıran özellikleri morfolojik olarak bilir
2 Böceklerin morfolojisini ve fizyolojisini bilir
3 Böceklerin canlılar içersindeki yerini bilir
4 Böceklerin ekolojik sistemdeki ve insan hayatındaki önemini kavrar
5 Böceklerin üreme ve gelişmesini bilir
6 Böceklerle mücadeleye karar verme ölçütleri hakkında uygulamaya yönelik temel kavramları bilir
7 Biyolojik çeşitlilik ve doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek bilinç düzeyine ulaşır
8 Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgisi olur
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2 OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3 OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4 OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5 OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6 OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7 OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8 OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9 OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10 OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11 OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12 OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13 OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14 OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15 OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16 OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17 OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18 OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19 OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20 OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 8 1 8
Arazi çalışması 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kansu, İ. A. (2005)’nun Genel Entomoloji
Yardımcı Kaynaklar Değişik kaynak ve kitaplar temel alınarak hazırlanmış ve resimlerle desteklenmiş ders notu ve power point sunusu

Ders İle İlgili Dosyalar