Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İDARE HUKUKUNDA ALTERNATİF UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM YOLLARI Birinci Düzey HKKT 577 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AYNUR HASOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AYNUR HASOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Allı YEŞİLYURT DURAN
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı İdare Hukuku alanında yargılama yolunun dışında alternatif yöntemlerle uyuşmazlıkların giderilmesi konusundaki temel yöntemlerin neler olduğunun belirlenmesidir.
Dersin Tanımı İdare Hukuku kaynaklı uyuşmazlıkların giderilmesi konusunda yargılama yolunun dışındaki alternatif uyuşmazlık çözme yollarının temel türleri ve bu yöntemlerinin ne şekilde uygulanacağı konusu değerlendirilecektir.

Dersin İçeriği
1 Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemleri kavramı
2 Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin tarihçesi
3 Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin önemi
4 Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin faydaları
5 Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin idare hukuku açısından uygulanabilirliği
6 Alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin temel türleri
7 Ara sınav
8 İdari Başvurular
9 Uzlaşma - Sulh
10 Uzlaşma - Sulh
11 Arabuluculuk
12 kamu denetçiliği kurumu
13 Tahkim
14 diğer yöntemler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar