Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÜRETİM PLANLAMA VE KONTROL-I Birinci Düzey ENM 309 5 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SİNEM KULLUK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Sınıfta sözlü anlatım, problem çözme saatleri, yönlendirilmiş okumalar,öğrenciler ile aktif sınıf çalışmaları
Dersin Amacı Belirli miktar ve kalitedeki ürünlere olan talebi veya siparişleri zamanında karşılamak için var olan kaynakları en uygun şekilde kullanmak üzere kullanılan yöntem ve teknikleri öğretmek.
Dersin Tanımı Üretim planlama ve kontrol ile ilgili temel kavramları, talep tahminini, bütünleşik planlamayı, ana üretim çizelgelemeyi ve malzeme ihtiyaç planlamayı içermektedir.

Dersin İçeriği
1 Temel Kavramlar
2 Talep Tahmini
3 Talep Tahmini
4 Talep Tahmini
5 Malzeme Yönetimi
6 Bütünleşik Planlama
7 Bütünleşik Planlama
8 Yıl içi sınavı
9 Bütünleşik Planlama
10 Ana Üretim Çizelgeleme
11 Malzeme İhtiyaç Planlaması
12 Malzeme İhtiyaç Planlaması
13 Malzeme İhtiyaç Planlaması
14 Kapasite Planlama
15 Yıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Üretim ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak
2 Tahminleme problemini tanımlama, analiz etme ve çözme uygulama becerisi kazanmak
3 Bütünleşik planlama ile gelecek dönemdeki üretim, talep ve stok düzeylerini dönemler itibariyle toplu olarak planlama becerisi kazanmak
4 Bütünleşik planlamadan Ana Üretim Çizelgesini oluşturabilme ve yorumlama becerisi kazanmak
5 Malzeme yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak ve malzemeleri sınıflandırmak
6 Malzeme İhtiyaç Planlaması hakkında bilgi sahibi olmak ve Malzeme İhtiyaç Planı oluşturabilmek. Kapasite Planlama hakkında bilgi sahibi olmak ve kapasite planı oluşturabilmek
7 Örnek olay üzerinde üretim planlama becerisi kazanmak
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 5 10
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 6 18
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     163
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 2 25
Ödev 1 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Steven Nahmias, Production and operations analysis Prof. Dr. Mehmet Tanyaş, Yrd. Doç. Dr. Murat Baskak, Üretim planlama ve kontrol
Yardımcı Kaynaklar Joseph S. Martinich, Production and Operations Management, An Applied Modern Approach, John Wiley & Sons, 1997. William J. Stevenson, Production/Operations Management, Fifth Edition, Irwin,1996 Norman Gaither, Production and Operations Management, Fifth Edition, Dryden, Press, 1992. [4] Richard B. Chase, Nicholas J. Aquilona, Production and Operations Management: A life Cycle Approach, Sixth Edition, Irwin, 1992. Joseph G. Monks, İşlemler Yönetimi, Çeviri: Sevinç Üreten, Schaum’s Outlines, 2. Baskı, Nobel Yayınevi, 1996

Ders İle İlgili Dosyalar