Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AVRUPA TARİHİ II (18.- 19. YÜZYIL) Birinci Düzey TAR 316 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YAHYA BAĞÇECİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı 18.- 19. Yüzyıl Avrupa Tarihini kavramak
Dersin Tanımı TAR-316 AVRUPA TARİHİ II (18-19. YÜZYIL)

Dersin İçeriği
1 Fransa''ya Karşı Üçüncü Koalisyon, Trafalgar Savaşı, Fransa''ya Karşı Dördüncü Koalisyon ve Tilsit
2 Beşinci Koalisyon, Avrupa''da Nasyonalizm Akımı, Napolyon''un Moskova Seferi, Altıncı Koalisyon
3 Viyana Kongresi ve Napolyon''un Düşmesi
4 1815-1848 Arasında Avrupa Mutlakiyetçilik-Hürriyetçilik-Milliyetçilik
5 Viyana Sisteminin Korunması, Kutsal İttifak, Dörtlü İttifak, Dörtlü İttifak’a Fransa’nın Katılması
6 Avrupa''da 1830 İhtilâlleri, 1830 İhtilâllerini Hazırlayan Sebepler, Fransa''da 1830 İhtilâli
7 Belçika''da 1830 İhtilâli, İngiltere’de 1832 Parlamento Reformu, Diğer Ülkelerdeki Gelişmeler
8 Ara Sınav
9 Avrupa''da 1848 İhtilâlleri, İsviçre''de Liberalizm Mücadelesi, Fransa''da Şubat İhtilâli
10 İtalya''da Millî Birlik Mücadelesi, Almanya''da Millî Birlik Mücadelesi, Avusturya''da 1848 İhtilâlleri, İngiltere''de Sosyal Kaynaşmalar
11 İtalyan Millî Birliğinin Kuruluşu
12 Alman Millî Birliğinin Kuruluşu
13 Avrupa''da Alman Üstünlüğü: Üçlü İttifak, 1871-1890
14 Avrupa''da Denge: Üçlü Anlaşma, 1894-1907
15 Blokların Çatışması, 1905-1911
16 Dönem Sonu Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Üçüncü ve Dördüncü Koalisyon Savaşları Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
2 Beşinci ve Altıncı Koalisyon Savaşları Hakkında Bilgi Sahibi Olunması; Avrupa''da Nasyonalizm Fikrinin Tahlil Edilmesi
3 Viyana Kongresi Kararlarının Değerlendirilmesi
4 1815-1848 Arasında Avrupa Mutlakiyetçilik-Hürriyetçilik-Milliyetçilik Akımlarının Analizi
5 Viyana Sisteminin Korunması için Yapılan İttifaklar Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
6 1830 İhtilâllerini Hazırlayan Sebeplerin Analizi, Fransa''da 1830 İhtilâlinin Değerlendirilmesi
7 Belçika''da 1830 İhtilâli ile İngiltere’de 1832 Parlamento Reformu Hakkında Bilgi Sahibi Olunması, Diğer Ülkelerdeki Gelişmelerin Ortaya Konulması
8 Avrupa''da 1848 İhtilâlleri kapsamında İsviçre''de ve Fransa''daki Gelişmelerin Değerlendirilmesi
9 İtalya, Almanya, Avusturya ve İngiltere''deki Gelişmelerin Değerlendirilmesi, İtalyan Millî Birliğinin Kuruluşu ile Alman Millî Birliğinin Kuruluşu Hakkında Bilgi Sahibi Olunması
10 Üçlü İttifakın Kuruluşu, Üçlü Anlaşmanın Kuruluşu ve Blokların Çatışması Hakkında Bilgi Sahibi Olunması

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4 İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5 Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6 İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7 İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8 İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9 Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10 İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11 Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 15 1 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 15 1 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     113
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1789–1914)
Yardımcı Kaynaklar Horatio Nelson ve Trafalgar Savaşı BAĞÇECİ Y. The Journal of Academic Social Science Studies, sa.76, ss.93-116, 2019; İngiltere’de 1832 Parlamento Reformu BAĞÇECİ Y. Researcher: Social Sciences Studies , cilt.8, sa.2, ss.17-39, 2020.

Ders İle İlgili Dosyalar