Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEKİ METİNLER II-ARAPÇA İkinci Düzey TİB 0562 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE VE ARAPÇA
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. KADİR KINAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı SEVİYEYE UYGUN MESLEKİ ARAPÇA METİNLERİ OKUMAK.
Dersin Tanımı FARKLI KONULARLA İLGİLİ ARAPÇA YAZILMIŞ OLAN METİNLERİN OKUMASININ YAPILDIĞI BİR DERSTİR.

Dersin İçeriği
1 "İKİ KAT PARA VEREN BANKAMATİK" PARÇASI
2 "FRANSA: LİBYA HAVA SALDIRILARI BİRKAÇ SAAT İÇİNDE BAŞLAYABİLİR" PARÇASI
3 "ÇİN YENİ NÜKLEER SANTRALLERİN YAPIMINI ASKIYA ALIYOR" PARÇASI
4 "ANAYASA DEĞİŞİKLİKLERİ REFERANDUMUNDA OY SAYIMINA BAŞLANDI" PARÇASI
5 "JAPON BORSASINDA YÜKSELİŞ" PARÇASI
6 "BAE'DEN FERRARİ'YE SPONSOR" PARÇASI
7 "MISIR CUMHURBAŞKANI ÜLKENİN ÜÇ ŞEHRİNE OLAĞANÜSTÜ HAL İLAN EDİYOR" PARÇASI
8 "ABBAS: ULUSAL BİRLİK HÜKÜMETİ İSRAİLİ TANIYACAK" PARÇASI
9 "KATARLI BİN HEMMAM FİFA BAŞKANLIĞINA ADAY" PARÇASI
10 "UZUN SÜRE TV ÖNÜNDE VAKİT GEÇİRMK OBEZİTEYİ ARTIRIYOR" PARÇASI
11 "EVLİLİĞİN İSTİKRARI NİŞANLILIK DÖNEMİNE BAĞLI" PARÇASI
12 "BOŞANMA PARTİLERİ: ARAP TOPLUMUNU İŞGAL EDEN GARİP BİR MODA" PARÇASI
13 "ŞAM'I FASİH ARAPÇANIN BAŞKENTİ OLARAK TAYİN ETME KAMPANYASI" PARÇASI
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 HAFTALARA BÖLÜNMÜŞ OLAN PARÇALARI OKUYARAK KELİME ZENGİNLİĞİ KAZANIR
2 TERCÜME TEKNİKLERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLUR
3 ARAPÇA BİR METNİN NASIL OKUNMASI GEREKTİĞİNİ BİLİR
4 OKUNAN METİNLERDEN YOLA ÇIKARAK KARŞISINA ÇIKAN BAŞKA METİNLERİ OKUMA YETİSİ KAZANIR
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kuran ayetlerinin manalarını anlayıp kavrar, yorum yapma kabiliyetini geliştirir.
2 Kuran meallerini ve tefsirlerini yakından tanır, aralarında mukayese yapabilir.
3 İlahiyat alanındaki ortaya çıkacak yeni problemleri Kur’an, Sünnet ve bunlara bağlı diğer delillerden yararlanarak bilimsel anlamda ifade etme ve topluma objektif veriler üretmek.
4 Temel İslam ilimleriyle ilgili konuları tasavvufi açıdan yorumlar.
5 Kuran ve yorumuyla ilgilenenelerle uluslararası düzeyde görüş alışverişinde bulunabilme becerisi kazanır.
6 Hadis ve sünnet kavramlarının anlam alanlarını bilir. Kur’an’ın anlaşılmasında sünnetin önemini bilir. Kur’an-sünnet ilişkisini bilir.
7 Tarihi süreçte ve günümüzde hadis ve sünnet konularıyla ilgili tartışılmış ve tartışılmakta olan konuları bilir. Üzerlerinde tartışmalar süren konuları değerlendirir. Problemlerle ilgili çözüm önerileri sunar.
8 Hadis ilminde kavramsal olarak tenkidin nasıl gerçekleştiğini bilir. İslam kültür tarihindeki tenkid zihniyetini örneklerle inceleme ve tartışma imkanı bularak bu konuda perspektif kazanır. Batıda uygulanan tenkid yöntemlerini öğrenir ve yöntemler arasında karşılaştırma yapar.
9 İslâm Mezhepleri Tarihi’ni konuları ve amaçları bakımından, ayrıca diğer din bilimleriyle ilişkisi açısından tanır.
10 Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir.
11 İslam düşüncesinin oluşum ve gelişim sürecini anlar, değerlendirir ve yorumlar.
12 İslam Mezhepleri Tarihinin temel kaynakları, metodolojisi ile erken dönemlerden itibaren ortaya çıkmış olan ana dini akımları/mezhepleri tanır.
13 İslam inanç esaslarını tarihsel süreç ışığında kavrar ve analiz eder.
14 Mezhepler arası teolojik farklılıkların siyasal ve sosyal arka planını anlar ve değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Arapça- Türkçe / Türkçe- Arapça Haber Çevirisi, Mehmet Hakkı Suçin
Yardımcı Kaynaklar Arapça- Türkçe / Türkçe- Arapça Haber Çevirisi, Mehmet Hakkı Suçin

Ders İle İlgili Dosyalar