Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
REKOMBİNANT DNA VE REKOMBİNANT DNA TEKNOLOJİSİ-I İkinci Düzey VGB 520 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KORHAN ARSLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. KORHAN ARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Rekombinant DNA teknolojisinin kullanım amaçlarını, plazmid DNA vektörlerine gen aktarımı, klonlanması ve üretim yöntemlerinin kavranması ve öğrenilmesini amaçlar
Dersin Tanımı DNA moleküllerinin genetik mühendislik teknikleri ile yeniden düzenlenmesi ve bu yolla yeni genetik materyallerin elde edilmesi süreçlerini kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Temel moleküler ve biyolojik kavramlar
2 Virolojik medikal ve araştırma amaçlı uygulamalar
3 Gen Klonlama ve amaçları
4 Pürifikasyon ve DNA izolasyon teknikleri
5 Kesim enzimleri ve DNA klonlama
6 DNA vektörler
7 Ekspresyon Vektörleri
8 Plazmid DNA üretimi, çoğaltılması ve seçimi
9 DNA sekanslama
10 DNA sekans analizleri
11 Bakteriyel ekspresyon yöntemleri
12 Ökaryötik ekspresyon yöntemleri
13 Gen ekspresyon analizleri
14 Protein ekspresyon analizleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Rekombinant DNA Teknolojisinin Temel Kavramlarını Anlayabilme
2 Genetik Mühendislik Tekniklerini Tanıma
3 Vektör Seçimi ve Kullanımını Anlama
4 DNA İzolasyonu ve Manipülasyon Becerisi Kazanma
5 Gen Klonlama ve Ekspresyon Sistemlerini Öğrenme
6 Protein Üretimi ve Analizini Yapabilme
7 Biyomedikal ve Endüstriyel Uygulamaları Değerlendirme
8 Rekombinant DNA Teknolojisindeki Güncel Gelişmeleri Takip Etme
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. From Genes to Genomes: Concepts and Applications of DNA Technology. Jeremy W Dale and Malcom von Schantz, John Wiley & Sons, 2002. 2. Molecular Cloning: A Laboratory Manual, Third Edition, Sambrook and Russell, Cold Spring Harbor Laboratory Press, 2001.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar