Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLETİŞİMİN TARİHSEL BOYUTU İkinci Düzey Hİ 575 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HAMZA ÇAKIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim
Dersin Amacı İletişim tarihinin dünyada ve Türkiye'deki gelişimini teknik,sosyal ve siyasal özellikleriyle inceleyerek,İletişimin toplumsal yapılar açısından önemini ortaya koymak.
Dersin Tanımı İnsanlık tarihinin başlangıcından itibaren gelişim kaydeden iletişim unsurunun toplumsal,siyasal ve ekonomik açıdan etkinliğinin tarihsel süreçte değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği
1 Tarih öncesi toplumlarda iletişim
2 İlk Çağlarda çeşitli toplumlarda iletişim /Sözlü kültür
3 Yazının bulunması ve toplumsal siyasal etkileri /El Yazmalı Kültür
4 Eski Yunan ve Roma'da siyasal,toplumsal düzen ve İletişim
5 Eski Türkler ve İslam toplumlarında İletişim
6 Ortaçağ'da, Avrupa'da ve doğu toplumlarında siyasi düzen ve toplumsal yapı/Matbaanın icadı ve etkileri/Basım kültürü
7 Vize
8 Vize
9 Avrupa'da yenileşme hareketleri ve iletişim
10 Osmanlı İletişim Sistemi ve matbaanın etkileri
11 Elektriğin icadı ve iletişim sistemlerindeki yenileşme
12 Osmanlı son dönemi ve çeşitli Avrupa devletlerinde siyasal ve toplumsal gelişmelerin temelinde ve sonrasında iletişimin gücü
13 20. Yüzyılda İletişim araçlarının gelişimi ve toplumsal etkileri
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tarihsel süreçte iletişim unsurunun toplumsal ve siyasal açıdan taşıdığı önemi kavramak
2 iletişim unsurunun,tek düze bir biçimde mesaj akışını değil,daha kapsayıcı bir süreci ifade ettiğini tanımlamak
3 Toplumsal gelişmede iletişim unsurunun vazgeçilmez nitelik taşıdığını göstermek
4 Başlangıçtan bugüne tarihi süreçte iletişim araçlarının gelişimini sıralamak
5 İletişim araçlarının,toplumsal ve siyasal düzen içerisindeki etkilerini çeşitli toplumlar özelinde ortaya koymak
6 İletişim tarihini teknik gelişim dışında kültürel ve siyasi etkiler bağlamında tanımlamak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecini anlatabilecek.
2 Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecindeki olayları, savaşları anlatabilecek.
3 Mondros Mütarekesi ve bu süreçte yaşananları anlatabilecek
4 Mustafa Kemal Atatürk'ün yeni Türk devleti kurma fikrinin doğuşunu ve gelişimini anlatabilecek
5 TBMM'nin ortaya çıkışı ve özelliklerini anlatabilecek
6 TBMM'nin yaptıklarını, karşılaştığı siyasi ve askeri olayları anlatabilecek
7 Kurtuluş Savaşı'nın hangi şartlarda kazanıldığını ortaya koyabilecek
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 3 12
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 40 40
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 40 40
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Basın ve Yayın Tarihi, M. Nuri İnuğur / İletişim Tarihi, David Crowley
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar