Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EVCİL HAYVANLARDA LABORATUVAR BULGULARININ YORUMLANMASI İkinci Düzey VİH 524 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yanlızca veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOKTUR
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE, HAFTADA 3 SAAT TEORİK
Dersin Amacı HAYVANLARDA OLUŞAN HASTALIKLARIN TEŞHİSİNDE KULLANILAN LABORATUAR PARAMETRELERİNİN YORUMLANMASI AMAÇLANMAKTADIR.
Dersin Tanımı Bu ders hayvanlarda oluşan hastalıkların teşhisinde kullanılan laboratuar parametrelerinin yorumlanmasını öğreten derstir.

Dersin İçeriği
1 KAN HEMATOLOJİK PARAMETRELERİ NELERDİR
2 KAN HEMATOLOJİK PARAMETRELERİNİN YORUMLANMASI
3 LÖKOSİTOZİS VE ÖNEMİ
4 ANEMİ VE ÖNEMİ
5 HEMATOKRİT DEĞER VE ÖNEMİ
6 SERUM ENZİM DEĞERLERİ NELERDİR
7 KARACİĞER ENZİMLERİNİN YORUMLANMASI
8 PANKREAS VE BARSAK ENZİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
9 sınav
10 HORMONAL PARAMETRELER NELERDİR
11 TİROİD VE PARATROİD HORMONLARININ YORUMLANMASI
12 ADRENAL BEZ HORMONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ 1
13 ADRENAL BEZ HORMONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ 2
14 PANKREAS HORMON VE ENZİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
15 KALP VE DAMAR SİSTEMİ HASTALIKLARINDA DEĞERLENDİRİLMESİ GEREKEN PARAMETRELER
16 SINAV
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda hastalıkların öğrenir.
2 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda hastalıkların klinik teşhisini öğrenir.
3 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda hastalıkların laboratuvar teşhisini öğrenir.
4 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda hastalıkların ayırıcı tanısını öğrenir.
5 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda hastalıkların tedavisini öğrenir.
6 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda hastalıklardan korunmayı öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 15 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Turgut K., 2000. Veteriner Klinik Laboratuvar Teşhis, Bahçıvanlar Bs, Konya. Meyer D.J., Harwey J.W., 1998. Veterinary Laboratory Medicine, WB Saunders Company, Philadelphia.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar