Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BESİNLERE GİRİŞ Birinci Düzey BES 201 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili İNGİLİZCE, TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ESRA ATALAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli SÖZEL SUNUM, İNGİLİZCEDEN TÜRKÇEYE ÇEVİRİ
Dersin Amacı ÖĞRENCİLERİN BESİNLER VE MİKRO VEYA MAKRO BESİN ÖĞELERİ HAKKINDA BİLGİ EDİNMESİ VE İNGİLİZCE YETKİNLİĞİNİN ARTIRILMASI
Dersin Tanımı BESİNLERİN VE MİKRO VEYA MAKRO BESİN ÖĞELERİNİN İNGİLİZCE KAYNAKLAR KULLANILARAK İNCELENMESİ

Dersin İçeriği
1 Endocrine System / Body Building Foods
2 Nutrition for Older Adults / Cooking Metods / Nutrient Contents of Pulses
3 Choosing to be Vegetarian / Food Groups-A Guide in Menu Planning
4 Food Guide Pyramid / Energy Yielding Foods / Visiting an RD and What to Expect
5 Anorexia and Blumia / Binge Eating / The Dash and Alkaline Diet
6 Athletic Nutrition
7 Alcohol and Nutrition
8 Nutrition and Cancer
9 Nutrition and Diabetes
10 Midterm
11 Fruits and Vegetables
12 Nutritionist and Dietitian Clinical Nutrition
13 Sports Nutrition
14 Is Junk Food Ruining Your Family''''''''s health?
15 Revision
16 Final Exam
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin alanları ile ilgili İngilizce güncel bilgileri ya da yayınları okuduklarında anlayabilmeleri
2 Alanları ile ilgili İngilizce’den Türkçe’ye çeviri yapabilmeleri
3 Kompleks cümlelerde, temel cümle ile yan cümleyi birbirinden ayırt edebilmeleri
4 Bağlaçların anlamlarını ve kullanım yerlerini bilmeleri
5 Alanları ile ilgili yeterli kelime dağarcığına sahip olmaları ve teknik terimleri öğrenmeleri
6 Kiplerin (modals) anlamını, kullanım yerlerini bilmeleri, etken / edilgen hallerini anlayabilmeleri
7 Fiilerin 3. hallerinin (past participles) ve -ing takısı almış hallerinin (present participles) kullanım yerlerini ve anlamlarını bilmeleri
8 Çeviri yaparken fiili doğru tespit edebilmeleri ve etken mi yoksa edilgen mi olduğunu anlayabilmeleri
9 Sıfat cümleciklerini (Relative Clause) ana cümleden ayırt edebilmeleri ve ortaçların (participles) kullanımını ve kısaltmaları doğru anlayabilmeli
10 Gerektiğinde alanıyla ya da şahsıyla ilgili orta düzeyde kendilerini İngilizce ifade edebilmeleri

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olarak bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisine sahip olur.
2 Halkla ilişkiler kuram ve modellerini ve alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini bilir.
3 Yönetim-organizasyon ve örgütsel davranış hakkında bilgi sahibidir.
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olup, ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkilerin ve tanıtımın önemini ve rolünü bilir.
6 Halkla ilişkilerde kriz yönetimi, risk yönetimi, imaj ve itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
7 Stratejik iletişim yönetimine ilişkin medya planlaması ve teknikleri, sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
8 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Siyasal iletişim ve lobicilik; uluslararası halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi ile ilgili bilgiye sahiptir.
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kampanya, proje yönetimi ve etkinlik yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanı ile ilgili uygulamaları, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yorumlar ve alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.
12 Mesleği ile ilgili yenilikleri takip ederek, bu doğrultuda yaratıcı içerikler oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
13 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uluslararası, ulusal mevzuat, mesleki örgütlenmeler ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olur.
14 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip sürdürülebilirlik çerçevesinde değerlendirme yetkinliğine sahip olarak alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararı kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarına duyarlı olur.
15 Medya mensuplarıyla ilişki yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
16 Medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir ve farklı medya içeriklerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
17 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları halkla ilişkiler araçlarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir.
18 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
19 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
20 Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olur.
21 Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
22 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibi olur.
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 1 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     38
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar BESLENME VE DİYETETİKLE ALAKALI BİLİMSEL MAKALELER, ÇALIŞMALAR TODAY''S DİETİTİAN MAGAZİNE

Ders İle İlgili Dosyalar