Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BESİNLERE GİRİŞ Üçüncü Düzey BES 201 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili İNGİLİZCE, TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ESRA ATALAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli SÖZEL SUNUM, İNGİLİZCEDEN TÜRKÇEYE ÇEVİRİ
Dersin Amacı ÖĞRENCİLERİN BESİNLER VE MİKRO VEYA MAKRO BESİN ÖĞELERİ HAKKINDA BİLGİ EDİNMESİ VE İNGİLİZCE YETKİNLİĞİNİN ARTIRILMASI
Dersin Tanımı BESİNLERİN VE MİKRO VEYA MAKRO BESİN ÖĞELERİNİN İNGİLİZCE KAYNAKLAR KULLANILARAK İNCELENMESİ

Dersin İçeriği
1 Endocrine System / Body Building Foods
2 Nutrition for Older Adults / Cooking Metods / Nutrient Contents of Pulses
3 Choosing to be Vegetarian / Food Groups-A Guide in Menu Planning
4 Food Guide Pyramid / Energy Yielding Foods / Visiting an RD and What to Expect
5 Anorexia and Blumia / Binge Eating / The Dash and Alkaline Diet
6 Athletic Nutrition
7 Alcohol and Nutrition
8 Nutrition and Cancer
9 Nutrition and Diabetes
10 Midterm
11 Fruits and Vegetables
12 Nutritionist and Dietitian Clinical Nutrition
13 Sports Nutrition
14 Is Junk Food Ruining Your Family''''''''s health?
15 Revision
16 Final Exam
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin alanları ile ilgili İngilizce güncel bilgileri ya da yayınları okuduklarında anlayabilmeleri
2 Alanları ile ilgili İngilizce’den Türkçe’ye çeviri yapabilmeleri
3 Kompleks cümlelerde, temel cümle ile yan cümleyi birbirinden ayırt edebilmeleri
4 Bağlaçların anlamlarını ve kullanım yerlerini bilmeleri
5 Alanları ile ilgili yeterli kelime dağarcığına sahip olmaları ve teknik terimleri öğrenmeleri
6 Kiplerin (modals) anlamını, kullanım yerlerini bilmeleri, etken / edilgen hallerini anlayabilmeleri
7 Fiilerin 3. hallerinin (past participles) ve -ing takısı almış hallerinin (present participles) kullanım yerlerini ve anlamlarını bilmeleri
8 Çeviri yaparken fiili doğru tespit edebilmeleri ve etken mi yoksa edilgen mi olduğunu anlayabilmeleri
9 Sıfat cümleciklerini (Relative Clause) ana cümleden ayırt edebilmeleri ve ortaçların (participles) kullanımını ve kısaltmaları doğru anlayabilmeli
10 Gerektiğinde alanıyla ya da şahsıyla ilgili orta düzeyde kendilerini İngilizce ifade edebilmeleri

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Analiz metotlarının temellerini bilir
2 Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3 Kalitatif analiz yapar
4 Kanlitatif analiz yapar
5 Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6 Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7 Analizde metot seçimi yapar
8 Analiz sonuçlarını değerlendirir
9 İlaç analizine karar verir
10 Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 1 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     38
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar BESLENME VE DİYETETİKLE ALAKALI BİLİMSEL MAKALELER, ÇALIŞMALAR TODAY''S DİETİTİAN MAGAZİNE

Ders İle İlgili Dosyalar