Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI İkinci Düzey AÖP 212 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MEHMET İZZETTİN YILMAZER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Anlatım,, gösterip yaptırma
Dersin Amacı Öğretim teknolojisi uygulamalarının eğitim sistemine entegre edilmesi.
Dersin Tanımı İnsan gücü ve araç gereçlerden yararlanarak öğretim süreçlerini sistematik olarak tasarlama,uygulsma, değerlendirme ve geliştirmeye yönelik bilgi ve becerilerden oluşmaktadır..

Dersin İçeriği
1 Temel kavramlar.
2 Öğretim hedefleri ve araç seçimi.
3 Öğretim materyalleri hazırlama ilkeleri
4 Öğretim araçlarını etkili kullanma.
5 Öğretim ortamında kullanılan materyal türleri.
6 Çağdaş öğretim teknolojileri.
7 Çağdaş öğretim teknolojileri.
8 Çağdaş öğretim teknolojileri.
9 .Çağdaş öğretim teknolojileri.
10 Çağdaş öğretim teknolojileri.
11 Ara sınav
12 Bilgisayarın eğitim amaçlı kullanımı.
13 Bilgisayarın eğitim amaçlı kullanımı.
14 İnternet ve eğitim amaçlı kullanımı.
15 Uzaktan eğitim
16 Sınav
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğretim araç gereçlerini etkili kullanır.
2 Öğretimde yaygın kullanılan materyalleri kullanma ve geliştirme konusunda bilgi ve beceri kazanır.
3 Çağdaş öğretim teknolojilerini tanır ve kullanma becerisi kazanır.
4 --
5 --
6 --
7 --
8 --
9 --
10 --

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Daha sonra duyurulacaktıri
Yardımcı Kaynaklar Daha sonra duyurulacaktıri

Ders İle İlgili Dosyalar