Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA OKUR YAZARLIĞI İkinci Düzey UGAZ 227 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞEGÜL ÇİLİNGİR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİKORKMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli KONFERANS
Dersin Amacı Medya mesajlarını ve medyanın aktardığı görsel, işitsel ve yazılı enformasyon yapılarını eleştirel bakış açısıyla okuyabilmek, mesajların üretim amaçlarını, arka planlarını çözümleyebilmek, çözümleyici ve analitik düşünme becerisi kazandırmak.
Dersin Tanımı Medya okuryazarlığı dersi medyada aktarılan haber, yorum, makale, film, belgesel, televizyon programı gibi her tür medya mesajının analitik ve eleştirel bakış açısıyla incelemesini yapan, bunun neticesinde medyayı okuma becerisi kazanmayı sağlayan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Kavramsal ve Tarihsel Gelişimiyle eleştirel Pedagoji -Eleştirel Pedagojinin Kavramsallaştırılması ve Temel İlkeler
2 Medya okuryazarlığının Önemi
3 Kavramsal ve Tarihsel Gelişimiyle Medya Okuryazarlığı I
4 Kavramsal ve Tarihsel Gelişimiyle Medya Okuryazarlığı II
5 Medya Okuryazarlığına Farklı Yaklaşımlar: Ana Akım Medya okuryazarlığından Eleştirel Medya Okuryazarlığına Medya Sektörünün İşleyişi
6 Medya Okuryazarlığına Farklı Yaklaşımlar: Ana Akım Medya okuryazarlığından Eleştirel Medya Okuryazarlığına Medyayı Sorgulama
7 Medya Okuryazarlığı Kavramının Ortaya Çıkışı ve Gelişmesi
8 Farklı Ülkelerde ve Türkiye''''de Medya Okuryazarlığının Durumu
9 Türkiye''de Medya Okuryazarlığı I
10 Türkiye''de Medya Okuryazarlığı II
11 Medya Okuryazarlığı Kuramdan Pratiğe - Pratikten Uygulamaya
12 Medya Çağında Öğrenme ve Öğretmenin Ana Hatları
13 Medya Okuryazarlığı Dersi ve Temel Konuları ve Uygulamalar: Medyayı okuma becerileri: Haber, Reklam, Film/Dizi çözümlemeleri I
14 Medya Okuryazarlığı Dersi ve Temel Konuları ve Uygulamalar: Medyayı okuma becerileri: Haber, Reklam, Film/Dizi çözümlemeleri II
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Medya mesajlarının pasif alıcısı değil, çözümlemeci yaklaşımla aktif sorgulayıcısı, bilinçli medya içeriği tüketicisi ve alternatif medya içeriği üreticisi olur.
2 Medya okuryazarlığı eğitiminde izlenen temel yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.
3 Medyayı okuma becerileri kuvvetlenir ve medya içeriklerini çözümleme noktasında bilgi sahibi olur.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 13 13
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 4 3 12
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar