Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SOSYOLOJİ TEORİLERİ İkinci Düzey FDB525 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CELALEDDİN ÇELİK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Celaleddin Çelik
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Mustafa Derviş Dereli
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Din Sosyolojisi alanında uzmanlaşmak isteyen öğrencilerin, sosyolojik düşüncenin ve teorilerin gelişimini öğrenerek, araştırmalarda teorik donanımlarını tamamlamalarını sağlamak.
Dersin Tanımı Sosyolojik düşünce ve araştırmanın gelişiminde, kavram ve kuramların ortaya çıkışlarında tarihsel arka planın ortaya koymak.

Dersin İçeriği
1 18. Yüzyıl Aydınlanma Düşüncesinde Toplum
2 Devrim, İdeoloji ve Sosyoloji
3 Bilim ve Sosyoloji, A. Comte
4 K. Marx
5 19. YY Sonunda Sosyoloji, Durkheim
6 G. Simmel, F. Tönnies
7 Max Weber
8 Mannheim, Sorokin
9 Amerikan Sosyolojisi, MikrSosyoloji Eğilimleri, Merton, Mead
10 Türkiyede Sosyoloji, Ziya Gökalp, Prens Sbahattin
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sosyolojik düşüncenin serüvenini öğrenir.
2 Farklı sosyoloji teorilerinden haberdar olur.
3 Sosyoloji teorilerindeki kavram ve kuramları öğrenir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 9 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı George Ritzer, Sosyoloji Kuramları, Çev. Himmet Hülür, De ki yay., Ankara 2013.
Yardımcı Kaynaklar Margaret M. Poloma, Çağdaş Sosyoloji Kuramları, Çev. Hayriye Erbaş, Gündoğan yay., Ankara, 2003.

Ders İle İlgili Dosyalar