Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MAKRO İKTİSAT II İkinci Düzey B-İKT204 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri İKT.201 İktisada Giriş II
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Faik BİLGİLİ, Doç. Dr. Eyyup ECEVİT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik, yüz yüze anlatım
Dersin Amacı Makroekonomi II, öğrencilere ekonomilerin makro yanlı olası potansiyel problemlerini/çözümlerini hazırlamaları için tasarlanmıştır.
Dersin Tanımı Makro ekonomi I’in temel konularının gözden geçirilmesiyle, makro II esas itibariyle toplam talep, toplam arz, tüketim, yatırım, para ve büyüme konularını ele almaktadır.

Dersin İçeriği
1 Toplam Talep (AD)
2 Toplam Arz (AS): AS ile ilgili hipotezler-I
3 Toplam Arz (AS): AS ile ilgili hipotezler-II
4 AS-AD modelinde politika etkinliği: Para ve Maliye Politikaları Nasıl Çalışır?-I
5 AS-AD modelinde politika etkinliği: Para ve Maliye Politikaları Nasıl Çalışır?-II
6 AS-AD modelinde politika etkinliği: Para ve Maliye Politikaları Nasıl Çalışır?-III
7 Enflasyon-Hasıla İlişkisi
8 Vize Sınavları
9 Tüketim: Tüketim ile İlgili Hipotezler-I
10 Tüketim: Tüketim ile İlgili Hipotezler-II
11 Para Talebi I
12 Para Talebi II
13 Para Arzı I
14 Para Arzı II
15 Büyüme Modelleri
16 Dönem Sonu Sınavı
17 Dönem Sonu Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İleri düzey makro konuları anlamak için farklı modelleri istihdam edilmesini anlatır.
2 Farklı makroekonomik AS-AD modeller bağlamında genel dengeyi analiz eder.
3 Makro iktisadın mikro iktisadi temellerini anlatır.
4 Para talebini farklı açılardan çözümler.
5 Para arzının nasıl oluşturulduğunu anlatır.
6 Karlı yatırım projelerinin nasıl seçileceğini analiz eder.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16 Akademik dünyayı tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ünsal, M. Erdal, Makro İktisat, 10. Baskı, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2013.
Yardımcı Kaynaklar Parkin, Michael, Macroeconomics, Third Edition, Addison-Wesley Publishing Company, New York, 1996. Schiller, R. Bradley, The Macro Economy Today, Sixth Edition, McGraw Hill, Inc., New York, 1994.

Ders İle İlgili Dosyalar