Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİK I Birinci Düzey FİZ 117 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. FEVZİYE YAŞUK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Fizik Bölümü Öğretim Üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Mühendislik Bölümleri öğrencilerinin bilmesi gereken TEMEL FİZİK yasa, ilke ve kavramlarını öğretmek, düşünme ve problem çözme becerisi kazandırmak.
Dersin Tanımı Fiziksel nicelikleri ve vektöreleri tanıttıktan sonra, Mekanik konularından, bir ve iki boyutta hareket, kuvvet ve hareket yasaları, iş ve enerji, dönme kinematiği ve katı cisimlerin dönmesi, statik denge konularının işlenmesi.

Dersin İçeriği
1 FİZİK VE ÖLÇME
2 SKALER VE VEKTÖREL BÜYÜKLÜKLER, VEKTÖR İŞLEMLERİ.
3 TEK BOYUTTA HAREKET. YER DEĞİŞTİRME, HIZ, İVME İLE İLGİLİ ÇÖZÜMLER.
4 İKİ BOYUTTA HAREKET.
5 HAREKET KANUNLARI
6 NEWTON KANUNLARININ UYGULAMALARI.
7 İŞ-ENERJİ
8 POTANSİYEL ENERJİ VE ENERJİNİN KORUNUMU.
9 İTME VE MOMENTUM.
10 İTME VE MOMENTUM.
11 KATI CİSİMLERİN BİR EKSEN ETRAFINDA DÖNMESİ, AÇISAL KİNEMATİK.
12 KATI CİSİMLERİN BİR EKSEN ETRAFINDA DÖNMESİ, AÇISAL KİNEMATİK.
13 AÇISAL MOMENTUM VE TORK.
14 AÇISAL MOMENTUM VE TORK.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin fiziksel sezgilerini geliştirmeye yardım etmesi.
2 Öğrencilerin günlük hayattaki fiziksel olayları açıklayabilmesi.
3 Temel bilgi ve becerileri kavrama ve uygulamaları yapabilme.
4 Analitik düşünme becerisi kazandırma.
5 Öğrencilerin problem çözme yeteneklerini geliştirme.
6 Mühendisliğin, fiziğin ve diğer temel bilimlerin bir pratiği olmasının anlaşılması önemsenmesi.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2 Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3 Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5 Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6 Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8 Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9 Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10 Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11 İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12 Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13 Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fen ve Mühendislik için Fizik I, Palme Yayıncılık, R.A.Serway & R. Beichner,5. Baskı
Yardımcı Kaynaklar Sears ve Zemansky'nin ÜNİVERSİTE FİZİĞİ I,Pearsing yayıncılık,H.D.YOUNG & R.A.FREEDMAN,12. Baskı

Ders İle İlgili Dosyalar