Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVİRİ Birinci Düzey İBR 403 Seçmeli 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELSHAN GURBANOV
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELŞEN GURBANOV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı İbraniceden Türkçeye ve Türkçeden İbraniceye çeviri becerilerini olgunlaştırmak
Dersin Tanımı Verilen metinlerin, Türkçenin ve İbranicenin dil özelliklerinin dikkate alınması koşulu ile edebi çevirisi

Dersin İçeriği
1 Riki Maozun maceraları - İbraniceden çeviri
2 Türkçeden kısa metin çevirisi
3 Ştey pgişot - İbraniceden çeviri
4 Habohemyan harişon beeretz yisrael - İbraniceden çeviri
5 Çeviri kuralları, bileşik cümlelerin çevrilmesi
6 Türkçeden kısa metin çevirisi
7 Rak al atsmi lesaper yadati - İbraniceden çeviri
8 Vize
9 Nostalgiya ze kvar lo ma şehaya pa'am - İbraniceden çeviri
10 Türkçeden kısa metin çevirisi
11 Lehatxil mibereşit - İbraniceden çeviri
12 Türkçeden kısa metin çevirisi
13 Mecazların, ata sözlerinin çevirisi, terimler ve tam çevirisi olmayan kelimeler
14 Dudaim: lo hakol agada - İbraniceden çeviri
15 Final
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler Türkçe ve İbranicede aynı anlamların farklı şekillerde ifade edilmeli olduğunu öğreniyorlar
2 Öğrenciler İbranicenin kendine özgü ifade şekillerine ilişkin bilgilerini pekiştiriyorlar.
3 Öğrenciler İbranice kelime dağarcığını zenginleştiriyorlar
4 Öğrenciler edebi İbranicenin farklı üsluplarına ilişkin bilgilerini geliştiriyor, terimler ve kalıp ifadeler öğreniyorlar
5 Öğrenciler çeviri becerilerini geliştiriyorlar
6 Öğrenciler Türkçe ve İbraniceyi kıyaslayarak mukayeseli şekilde öğrenebiliyorlar
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İbrani Dili ve edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
2 Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve İbrani kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve İbrani kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
3 İbrani dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
4 İbranice okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir.
5 İbrani dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanır.
6 İsrail edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
7 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
8 İbrani dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
9 İbranice yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
10 İbranice dilbilgisi, İbrani Kültürü, Yahudi Tarihi ve İsrail Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
11 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
12 İbranice''den Türkçe''ye, Türkçe''den İbranice''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
13
14
15
16 --
17 --
18 --
19 --
20 --
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 30 2 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İvrit bedelet amot - dalet, Kovets lehavanat hanikra ulehaaşara
Yardımcı Kaynaklar Kovets lehavanat hanikra ulehaashara

Ders İle İlgili Dosyalar