Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ESKİ YAPILARA YENİ İŞLEV ÖNERİLERİ Birinci Düzey MİMS31 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. GONCA BÜYÜKMIHCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Öğrenci Asistan Ahmet Öğüt
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Modern koruma yöntemlerinin geliştirilmesi ve kritiklerinin yapılması amacıyla tarihi yapıların yeniden kullanımlarının tartışılması
Dersin Tanımı Geleneksel yapılarda yeniden kullanım önerilerinin geliştirilmesinde dikkat edilmesi gereken hususların belirlenebilmesi amacıyla öğrenciler seçilen bölgelerde, daha önce ölçümlenerek rölövesi çıkarılmış bir yapıya kullanım önerileri geliştireceklerdir.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı. Ders işleniş planı ve literatür araştırma yöntemlerinin açıklanması
2 Yeniden İşlevlendirme ile ilgili Dünya ve Türkiye Örnekleri üzerinden teorik anlatım
3 Yeniden İşlevlendirme konusunda yapılmış önemli örneklerin sunumu ve çalışmalara kritik verilmesi
4 Yeniden İşlevlendirme konusunda yapılmış önemli örneklerin sunumu ve çalışmalara kritik verilmesi
5 Yeniden İşlevlendirme konusunda yapılmış önemli örneklerin sunumu ve çalışmalara kritik verilmesi
6 Yeniden İşlevlendirme konusunda yapılmış önemli örneklerin sunumu ve çalışmalara kritik verilmesi
7 Yeniden İşlevlendirme konusunda yapılmış önemli örneklerin sunumu ve çalışmalara kritik verilmesi
8 Yeniden İşlevlendirme konusunda yapılmış önemli örneklerin sunumu ve çalışmalara kritik verilmesi
9 Yeniden İşlevlendirme konusunda yapılmış önemli örneklerin sunumu ve çalışmalara kritik verilmesi
10 Yeniden İşlevlendirme konusunda yapılmış önemli örneklerin sunumu ve çalışmalara kritik verilmesi
11 Yeniden İşlevlendirme konusunda yapılmış önemli örneklerin sunumu ve çalışmalara kritik verilmesi
12 Yeniden İşlevlendirme konusunda yapılmış önemli örneklerin sunumu ve çalışmalara kritik verilmesi
13 Yeniden İşlevlendirme konusunda yapılmış önemli örneklerin sunumu ve çalışmalara kritik verilmesi
14 Yeniden İşlevlendirme konusunda yapılmış önemli örneklerin sunumu ve çalışmalara kritik verilmesi
15
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Geleneksel yapılarda yeniden kullanım önerilerinin geliştirilmesinde dikkat edilmesi gereken hususların kavranması
2 Daha önce ölçümlenerek rölövesi çıkarılmış bir yapıya kullanım önerileri geliştirilmesi
3 Süreyi verimli kullanmak, görsel estetik, grafiksel anlatım
4 Yeniden işlevlendirme konusunda dikkat edilmesi gereken kriterlerin anlatımı
5 Yapı analizinde dikkat edilecek kriterlerin anlatımı
6 Tarihi çevreye ve yapıya duyarlılık yaratma
7 .
8 .
9 .
10 .

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2 Tasarım Düşüncesi Becerisi
3 Kuramsal Bilgi Becerisi
4 Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5 Eleştirel Düşünme
6 Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7 Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8 Geniş Kapsamlı Tasarım
9 İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10 Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11 Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12 Taşıyıcı Sistemler
13 Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14 Proje ve Yapım Yönetimi
15 Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16 Sürdürülebilir Tasarım
17 Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18 Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19 Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 2 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 2 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Ahunbay,Z. “Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon”, YEM Yayınevi, 2009 Feilden, B.“Conservation of Historic Buildings, Architectural Press, 1982. Jokilehto,J. “History of Architectural Conservation”, Butterworth-Heinemann, 1999. Kuban,D. “Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu”, YEM Yayınevi, 2000. Uluengin, B. “Rölöve”, YEM Yayınevi, 2010.

Ders İle İlgili Dosyalar