Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HABERLEŞMEDE BAĞLAŞIM SİSTEMLERİ Birinci Düzey EM 421 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. İBRAHİM DEVELİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Derslerin tümü yüz yüze teorik olarak verilmektedir.
Dersin Amacı Bir telefon santralinin görevinin ve santraldeki organlar arasındaki bağlaşmanın nasıl gerçekleştiğinin anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Haberleşme sistemlerinde bağlaşma, devre ve hafızalı bağlaşma sistemlerinin sınıflandırılması, bağlaşma tekniğinin gerekliliği, çok santralli kuruluşlar, telefon şebekesinin hiyerarşik düzenlenişi, bir santralde görev alan organlar, bağlaşmada seçme ve şekilleri, link sistemleri, işaretleşme kavramı, işaretleşme sistemlerinin sınıflandırılması, abone hattı işaretleşmesi, santrallerarası işaretleşme.

Dersin İçeriği
1 Haberleşme sistemlerinde bağlaşma,
2 Devre ve hafızalı bağlaşma sistemlerinin sınıflandırılması,
3 Bağlaşma tekniğinin gerekliliği,
4 Çok santralli kuruluşlar,
5 Telefon şebekesinin hiyerarşik düzenlenişi,
6 Bir santralde görev alan organlar,
7 Bağlaşmada seçme ve şekilleri,
8 Link sistemleri,
9 İşaretleşme kavramı,
10 İşaretleşme sistemlerinin sınıflandırılması,
11 Abone hattı işaretleşmesi, santrallerarası işaretleşme.
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Santral içi ve santraller arası fiziksel bağlantıların ve işaretleşmelerin tümünün anlaşılması
2 Mühendislik problemlerini anlama ve çözme becerisi.
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı A. Günsel Durusoy, Telekomünikasyon Bağlaşma Sistemleri, İTÜ, 1990.
Yardımcı Kaynaklar A. Günsel Durusoy, Telekomünikasyonda İşaretleşme Sistemleri, İTÜ, 1991 J.G. van Bosse and F.U. Devetak, Signaling in Telecommunication Networks, Wiley, 2006

Ders İle İlgili Dosyalar