Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OMURGALI HAYVANLAR Birinci Düzey BİY308 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Coşkun TEZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Her konunun işlenmesi derste; canlı örnekler, korunmuş kolleksiyon örnekleri, çeşitli renkli fauna kitaplarından resimler ve bilgisayar programı destekli olarak inceleme, gözlem ve konu anlatımı şeklinde gerçekleştirilecektir. Öğrencilere çeşitli konularda ödev verilerek Omurgalı hayvanlar hakkındaki bilgileri pekiştirilecektir.
Dersin Amacı Omurgalı hayvanların genel özelliklerini, sınıflandırılmalarını ve evrimsel ilişkilerini kavratmak
Dersin Tanımı Hayvanların sınıflandırılması ve isimlendirilmesi, kordalıların genel özellikleri, kökeni ve alt sistematik grupları, ilkel kordalılar, yuvarlak ağızlılar, kıkırdaklı balıklar, kemikli balıklar, iki yaşamlılar, sürüngenler, kuşlar ve memelilerin tanıtıcı özellikleri, morfolojileri ve biyolojileri, yaşama ortamları ve sınıflandırması.

Dersin İçeriği
1 Hayvanların isimlendirilmesi ve sınıflandırılması, Hayvanların sınıflandırılmasında kullanılan bazı temel özellikler
2 Kordalıların alt grupları, kökenleri ve genel özellikleri. İlkel kordalılar (Hemichordata, Urochordata ve Cephalochordata)
3 Çenesiz balıklar/ Yuvarlak ağızlılar (Cyclostomata)
4 Kıkırdaklı balıklar
5 Kıkırdaklı balıklar
6 Kemikli balıklar
7 Kemikli balıklar
8 İki yaşamlılar
9 Sürüngenler
10 Sürüngenler
11 Kuşlar
12 Kuşlar
13 Memeliler
14 Memeliler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hayvanlarda sınıflandırma ilkeleri, hayvanlarda isimlendirme ve tür kavramlarını tanımlayabilir
2 Kordalı hayvanların genel özelliklerini ve sınıflandırılmalarını tanımlayabilir
3 Omurgalı hayvanların diğer gruplardan ayrılan özelliklerini analiz edebilir
4 Omurgalı hayvan gruplarını ve bunların genel özelliklerini tanımlayabilir.
5 Sudan karaya geçişte omurgalı hayvanlarda görülen değişimleri tanımlayabilir.
6 Omurgalı hayvan gruplarının sahip olduğu sistemlerin genel özelliklerini tanımlayabilir
7 Omurgalı hayvan gruplarının sistemler açısından genel olarak karşılaştırabilir.
8 Omurgalı hayvan türlerini tanıyabilir ve bunları ilgili gruplarda sınıflandırabilir.
9 Omurgalı hayvan gruplarının evrimsel ilişkilerini tanımlayabilir
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3 Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4 Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5 Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6 Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7 Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8 Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9 Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10 Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12 Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13 Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14 Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-Kuru, M., Omurgalı Hayvanlar, Palme Yayıncılık ve Dağıtım Ltd. Şti. 2009 1-Linzey, D. W., Vertebrate Biology, The McGraw-Hill Companies, 2003
Yardımcı Kaynaklar 1-Demirsoy, A., Yaşamın Temel Kuralları: Omurgalılar/Anamniyota (), Meteksan, Ankara, 1999 2-Demirsoy, A., Yaşamın Temel Kuralları: Omurgalılar/Amniyota (sürüngenler, Kuşlar ve Memeliler), Meteksan, Ankara, 1999 3-Budak, A. Göçmen B., Herpetoloji, Ege Üniversitesi Yayınları Fen Fakültesi Yayın No. 194, Bornova-İzmir, 2008 4-Grzimek’s Animal Life Encyclopedia. Second Edition, 2004.

Ders İle İlgili Dosyalar