Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİTKİ KORUMA MAKİNALARI Birinci Düzey BM 422 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. CEVDET SAĞLAM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. NECATİ ÇETİN
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bitkisel ürünleri hastalık, zararlı ve yabancı otlara karşı korumak amacıyla tarım ilaçlarının uygulanmasında kullanılan makinaların tanıtımı, teknik özellikleri ve tasarımları ile işletme, seçim, ayar ve bakım konularında gerekli olan bilgileri vermek.
Dersin Tanımı Bitki koruma makinaları ve donanımlarının tanıtılması, seçimi, bakımı, ayarı, kalibrasyonu ve işe hazırlanması ile ilgili bilgiler verir.

Dersin İçeriği
1 Türkiye’nin genel tarımsal savaş mekanizasyonu durumu, dünyayla kıyaslanması, ilaçlama ve ilaçlama ekipmanları ile ilgili tanımlar ve konu kapsamı
2 Zararlı ve hastalıklarla mücadelede kullanılan başlıca mücadele yöntemleri
3 Kimyasal mücadelede bilinmesi gerekli temel konular, ekonomik karşılaştırmalar ve uygulamalı örnekler
4 Kimyasal ilaçlar ve formülasyon şekilleri, püskürtme sıvılarının fiziksel özellikleri, damla oluşumu ve kaplama oranı
5 İlaç sürüklenmesi ve etkili faktörler. İlaç sürüklenmesinin azaltılmasında uygulanacak yöntemler
6 Kimyasal mücadelede damla büyüklüğünün önemi, pülverizasyon karakteristik damla çapları ve hesaplama yöntemleri
7 Pülverizasyon karakteristikleri, Bitki koruma makinalarının sınıflandırılması
8 Ara sınav
9 Pülverizatörler ve kısımları. pompalar, debi ayar sistemleri
10 Farklı meme tipleri ve hidrolik memeler
11 Pülverizatörler ile tarlada çalışmada ayar, bakım ve işletme ile ilgili temel hesaplamalar ve örnek problemler
12 Döner diskli pülverizatörler, pnömatik ve bahçe pülverizatörleri, tozlayıcılar, microgranül uygulayıcılar,
13 Sisleyiciler, tohum ılaçlama makinaları, fumigasyon tekniği
14 Sıvılıların elektrosatik yüklenmesi ve elektrostatik memeler
15 İlaçlamada güvenlik önlemleri
16 Final sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bitki koruma makinalarının teknik-yapısal özelliklerini tanımlayabilme
2 Bitki koruma makinalarının tasarımlarını yapabilme
3 Hedef türüne ve uygulama koşullarına göre uygun makina tipini seçebilme ve doğru işletme koşullarında uygulayabilme
4 Pestisitlerin insan sağlığına ve çevreye olan etkilerini minimuma indirerek bitki koruma problemlerini çözebilme
5 Bitki korumada kullanılan makinaların kullanımını, bakımını, ayar ve testini yapabilme
6 Pülverizasyon test merkezlerinde bitki koruma makinalarının standartlara uygunluğunu test edebilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2 Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3 Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4 Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5 Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7 Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8 Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9 Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yusuf Zeren, Ali Bayat, 1999. Tarımsal Savaş Mekanizasyonu. Çukurova Üniversitesi, Genel Yayın No:108, Ders Kitapları Yayın No:A-27, Adana, 351s.
Yardımcı Kaynaklar (1) Abdülkadir Yağcıoğlu, 1993. Bitki Koruma Makineleri. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:508, İzmir, 338s. (2) Gazanfer Ergüneş, 2009. Tarım Makineleri. Nobel Kitap Yayıncılık ISBN:9786053952312, 556s. (3) İbrahim Çilingir, Ergin Dursun, 2002. Bitki Koruma Makinaları. Ankara Üniversitesi Yayın No:1531, Ders Kitabı No:484, Ankara, 248s. (4) Matthews, G.A., 2000. Pesticide Application Methods. Blackwell Science, ISBN:0-632-05473-5, 432p.

Ders İle İlgili Dosyalar