Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ İkinci Düzey İNŞ 341 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AHMET ALPER ÖNER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AHMET ALPER ÖNER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Dersliklerde normal ders anlatımı
Dersin Amacı Akışkanların temel özellikleri hakkında bilgi vermek, Hidrostatik basınç ve batmış yüzeylere gelen hidrostatik basınç kuvvetlerinin belirlenmesinin sağlaması, yüzen ve batmış cisimlerin dengesi hakkında bilgi vermek, Süreklilik denklemi ve uygulamalarımım anlatılması.
Dersin Tanımı Akışkanların fiziksel özellikleri, hidrostaik problemlerinin çözümü, ve Süreklilik denklemimin akışkanlar mekaniği problemlerinde kullanımı.

Dersin İçeriği
1 Temel Kavramlar
2 Akışkanların Özellikleri
3 Hidrostatik ve basınç kavramı
4 Basınç ölçerler
5 Düzlemsel yüzeylere gelen kuvvetler
6 Eğrisel yüzeylere gelen kuvvetler
7 Hidrostatik kaldıma kuvveti
8 Yüzen ve Batmış cisimlerin dengesi
9 Sıvıların rölatif dengesi
10 Sıvıların rölatif dengesi
11 Kinematik ve temel kavramlar
12 Akımda hız ve ivme kavramı
13 Akımda kütlenin korunumu, süreklilik denklemi
14 Akışkanın yersel hareket bileşenleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Akışkanlar mekaniği problemlerinin matematik modelini kurabilmek
2 Problemin çözümü için uygun yöntemin bulunması ve çözümün yapılması
3 Akışkanların statik durumda davranışlarını anlamak
4 Akışkanların kinematik özelliklerini anlamak
5 Kinematik özelliklere ait problemleri çözmek
6 Kütlenin korunumu kanunuu anlamak ve kullanmak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Akışkanlar Mekaniği, Prof. Dr. M. Salih Kırkgöz
Yardımcı Kaynaklar Akışkanlar mekaniği ve Hidrolik, Prof. Dr. Yalçın Yüksel Fundemantals of Fluid Mechanics, Bruce R. Munson, Donald F. Young, Theodore H. Okııshı

Ders İle İlgili Dosyalar