Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAZILI ANLATIM I Birinci Düzey ÇDE211 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Çince
Koordinatör PROF. YINGJIE WANG
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YINGJIE WANG
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin farklı cümle kalıplarını kullanarak kısa ve karışık cümleler yazması ve kısa metinler yazması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı İkinci sınıf öğrencilerinin Çince cümle kurma becerisi kazanmalarını sağlamak için hazırlanmış iki kredilik bir derstir.

Dersin İçeriği
1 5.Ünite Kendini tanıtma
2 6.Ünite Oda arkadaşım
3 7.Ünite Ali'nin ailesi
4 8.Ünite Ben büyüdüm
5 9.Ünite Mektup
6 10.Ünite Ulusal Bayraklar
7 11.Ünite Parkta ki manzara ne kadar güzel!
8 Ara Sınav
9 12.Ünite Oda değiştirmek istiyorum
10 13.Ünite Onlar meşgul
11 14.Ünite Seyahat etmekten hoşlanır mısın?
12 15.Ünite Lin Yinglan
13 16.Ünite Kış zamanı
14 17.Ünite Genel tekrar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler kısa cümleleri doğru yazabilirler fakat sözcük diziminde hala hata yapabilmektedirler.
2 Öğrenciler karmaşık cümleleri doğru yazabilirler fakat sözcük diziminde hala hata yapabilmektedirler.
3 Öğrenciler kısa paragrafları doğru yazabilirler fakat noktalama işaretlerinde hata yapabilmektedirler.
4 Çince yazma becerisi kazandırır.
5 Öğrenci güzel yazı yazma yeteneğine sahip olur.
6 Çince deyimler, atasözleri öğrenilir.
7 Bir kelimeyle birden fazla anlam ifade etme yeteneğine sahip olur.
8 Yazmayı sevdirir.
9 Çince noktalama işaretlerinin anlamlarını öğrenir.
10 Öğrenci güzel yazı yazma yöntemlerini öğrenir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2 Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3 Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4 Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5 Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6 Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7 Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8 Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9 Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11 Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12 Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13 Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14 Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15 Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hanyu Xiezuo Jiaocheng, Kompozisyon Kitabı, Başlangıç, Pekin Dil Kültür Üniversitesi, 2000.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar