Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EVCİL HAYVANLARDA BÖBREK HASTALIKLARI Birinci Düzey VİH 634 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. VEHBİ GÜNEŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. VEHBİ GÜNEŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Haftada 2 teorik ders olarak verilecektir.
Dersin Amacı Hayvanlardaki böbrek hastalıklarının öğretilmesi amaçlanmaktadır
Dersin Tanımı Bu ders üriner sistemin temel organı olan böbrekleri etkileyen bozukluklar ve tedavilerini öğreten derstir.

Dersin İçeriği
1 Üriner sisteme giriş
2 Üriner sistemin kongenital ve kalıtımsal anomalileri (Renal Anomaliler , Ureteral Anomaliler)
3 Üriner sistemin kongenital ve kalıtımsal anomalileri (İdrar kesesi Anomaliler, Urethral Anomaliler)
4 Ruminant ve Equidelerde enfeksiyöz hastalıklar (Bovine Sistitis and Pyelonephritis, Swine Kidney Worm Infection,)
5 Ruminant ve Equidelerde enfeksiyöz olmayan hastalıklar (Urolithiasis Ruminantlarda)
6 Ruminant ve Equidelerde enfeksiyöz olmayan hastalıklar (Urolithiasis Atlarda, Uroperitoneum Taylarda)
7 Kedi ve köpeklerde enfeksiyöz hastalıklar (Bakteriyel sistitis, Pyelonefritis )
8 Kedi ve köpeklerde enfeksiyöz hastalıklar (Interstitial Nephritis , Capillaria plica İnfeksiyonları , Giant Kidney Worm Infection in Mink and Dogs )
9 Sınav
10 Erkek hayvanların genital organ hastalıkları
11 Kedi ve köpeklerde enfeksiyöz olmayan hastalıklar (Renal disftonksiyonlarn, Renal Tubular Defektler) 1
12 Kedi ve köpeklerde enfeksiyöz olmayan hastalıklar (Renal disftonksiyonlarn, Renal Tubular Defektler) 2
13 Kedi ve köpeklerde enfeksiyöz olmayan hastalıklar (Neoplasia, Urolithiasis) 1
14 Kedi ve köpeklerde enfeksiyöz olmayan hastalıklar (Neoplasia, Urolithiasis) 2
15 Kedi ve köpeklerde enfeksiyöz olmayan hastalıklar (Neoplasia, Urolithiasis) 3
16 Sınav
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenci üriner sistemin temel organı olan böbrekleri etkileyen bozuklukları ve tedavilerini öğrenir.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2 OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3 OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4 OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5 OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6 OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7 OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8 OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9 OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10 OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11 OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12 OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13 OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14 OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15 OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16 OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17 OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18 OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19 OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20 OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ül Y., 2002. Geviş Getiren Hayvanların İç Hastalıkları, Özkan Matbaacılık Ltd. Şti., Ankara. Alaçam E., Şahal M., 1997. Sığır Hastalıkları, Medisan, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar İmren, H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara. Smith B.P., 1996. Large Animal Internal Medicine, Mosby, London, Boston, Philadelphia. Additional sheet will be provided. Reed S.M. Equine Internal Medicine Tahsin YEŞİLDERE, Oktay DEPREM, Veteriner Hekimlikte 5 Dakikada Konsültasyon Kedi ve Köpek Rozanski, Çeviri Editörü, Prof.Dr. Tahsin Yeşildere, Dr. Oktay Deprem, 2009, Köpek ve Kedilerde Acil ve Kritik Bakım Hekimliği.

Ders İle İlgili Dosyalar