Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİTKİ EMBRİYOLOJİSİ Birinci Düzey BİY453 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET YAŞAR DADANDI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET YAŞAR DADANDI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı; çiçekli bitkilerde gamet oluşumundan tohum oluşumuna kadar olan süreçte gerçekleşen normal ve anormal durumlar hakkında öğrencileri bilgilendirmektir
Dersin Tanımı Prof. Dr. Mehmet Yaşar Dadandı tarafından yüz yüze, Türkçe olarak verilen, ön koşul dersi olmayan, amacı çiçekli bitkilerde gamet oluşumundan tohum oluşumuna kadar olan süreçte gerçekleşen normal ve anormal durumlar hakkında öğrencileri bilgilendirmek olan ve haftada 2 saat teorik olarak verilen bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı ve çiçek yapısı
2 Mikrosporang
3 Erkek gametofit
4 Megasporang
5 Dişi gametofit
6 Tozlaşma
7 Döllenme
8 ara sınav
9 Eşem uyuşmazlığı
10 Endosperma
11 Embriyo
12 Poliembriyoni
13 Apomiksis
14 Tohum
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mikrosporangı oluşturan hücre tipleri ve özellikleri öğrenilir.
2 Mikrospor gelişimi öğrenilir.
3 Megasporangı oluşturan hücre tipleri ve özellikleri öğrenilir.
4 Megaspor gelişimi ve dişi gametofit tipleri öğrenilir.
5 Tozlaşma tipleri ve kendine kısırlık öğrenilir.
6 Bitkilerde döllenme öğrenilir.
7 Endosperma ve embriyo tipleri öğrenilir.
8 Poliembriyoni ve apomiksis çeşitleri öğrenilir.
9 Tohum yapısı, dağılımı ve dormansisi öğrenilir.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14 Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.Bitki (Angiosperm) Embriyolojisi, M. Ünal, Mart Matbaası, İstanbul, 2004.
Yardımcı Kaynaklar 1.The Embryology of Angiosperms, S.S. Bhojwani and S.P. Bhatnagar, Vikas Publishing House PVT LTD, Delhi, 1974

Ders İle İlgili Dosyalar