Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇOKLUORTAM DAMGALAMA TEKNİKLERİ Üçüncü Düzey BİM 616 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. VEYSEL ASLANTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin başarı ile tamamlanması sonucunda öğrenciler: • Bilgi güvenliği, • Veri saklama teknikleri, • Sayısal damgalama teknikleri, simülasyon ve uygulamaları • Zeki damgalama teknikleri konuları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin Tanımı Damgalama tekniklerine giriş, resim uzayı (piksel) temelli teknikler, dönüşüm temelli teknikler (DFT, DCT, DWT), resim damgalama teknikleri, ses damgalama teknikler, video damgalama teknikleri, suni zekâ temelli teknikler.

Dersin İçeriği
1 Veri Saklama tekniklerine giriş.
2 Sayısal damgalama ve uygulamaları.
3 Resim uzayı (piksel) temelli damgalama teknikler.
4 Resim uzayı (piksel) temelli damgalama teknikler.
5 Dönüşüm uzayı temelli damgalama teknikler (DFT, DCT, DWT).
6 Dönüşüm uzayı temelli damgalama teknikler (DFT, DCT, DWT).
7 Resim damgalama teknikleri
8 Resim damgalama teknikleri
9 Ses damgalama teknikleri.
10 Ses damgalama teknikleri.
11 Video damgalama teknikleri.
12 Video damgalama teknikleri.
13 Zeki damgalama teknikleri.
14 Zeki damgalama teknikleri.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik bilgilerini uygulama becerisi,
2 fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
3 Mühendislik problemlerini tanımlama,
4 Mühendislik formüle etme ve çözme becerisi
5 damgalama bileşenleri ve süreçleri tasarlama
6 çoklu ortam damgalamayı tanıma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı • Juergen Seitz, “Digital Watermarking for Digital Media,” Information Science Publishing, 2005.
Yardımcı Kaynaklar • J.S. Pan, H.C. Huang and L.C. Jain, Intelligent Watermarking Techniques, World Scientific Publishing Company, Singapore (2004). • Kutter, M., & Hartung, F. (2000). Introduction to watermarking techniques. In S. Katzenbeisser & F. Petitcolas (Eds.), Information hiding: Techniques for steganography and digital watermarking (pp. 97–120). Artech House.

Ders İle İlgili Dosyalar