Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RASYON HAZIRLAMA Birinci Düzey ZT 404 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yemler Bilgisi ve Teknolojisi
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. YUSUF KONCA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Selma BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve uygulamalı
Dersin Amacı Çeşitli türden çiftlk hayvanlarına rasyon hazılanmasının öğretilmesi
Dersin Tanımı Çeşitli türden çiftlk hayvanlarına rasyon hazılanması

Dersin İçeriği
1 Hayvanların ihtiyaçlarının neden bir rasyon mantığı ile öğretilmesinin gerekliliğinin anlaşılması
2 Yem hammaddelerinin kullanım düzeyleri
3 Pearson Kare yöntemi ile proteine dayalı karma oluşturulması, Birden çok enerji ve protein yemi kullanarak karma oluşturulması
4 Çok aşamalı Pearson Kare yöntemi ile enerji proteine dayalı karma oluşturulması
5 Cebirsel yöntemle kaba ve kesif yem oluşturma, hayvan ihtiyaçları ile denkleştirme
6 MS-Excell programında karma oluşturulması
7 Süt sığırları için bilgisayarda rasyon olşturulması
8 Ara sınav
9 Besi sığırları için bilgisayarda rasyon olşturulması
10 Koyunlar için bilgisayarda rasyon olşturulması
11 Keçiler için bilgisayarda rasyon olşturulması
12 Broilerler için bilgisayarda rasyon oluşturulması
13 Yumurta tavukları için bilgisayarda rasyon oluşturulması
14 Ticari paket program kullanımı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yemlerin yapısı ve hayvanların ihtiyaçlarının öğrenilmesi
2 -Pearson kare yöntemi ile karışım hazılayabilme
3 -Cebirsel yöntemle karışım hazılayabilme
4 -Bilgisayarda Excell programı ile deneme yanılma yolu ile karışım hazırlayabilme
5 -Bilgisayarda excell tabanlı hazırlanmış programla süt ve besi sığırları için rasyon hesaplayabilme
6 --Bilgisayarda excell tabanlı hazırlanmış programla karma yem hesaplayabilme
7 -Bilgisayarda excell tabanlı hazırlanmış programla kanatlı kümes hayvanları için rasyon hesaplayabilme
8 -Çeşitli türden çiftlik hayvanları için farklı yaş ve dönemler için rasyon oluşturma
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 4 24
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 1 4 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 2 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Çiftlik Hayvanlarının Uygulamalı Beslenmesi ve Yemlenmesi
Yardımcı Kaynaklar --

Ders İle İlgili Dosyalar