Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BULANIK SİSTEM TEORİSİ İkinci Düzey BİM 514 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. DERVİŞ KARABOĞA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bulanık küme ve bulanık mantık konularına dair kavramların anlaşılması ve bulanık sistemlerin incelenmesi.
Dersin Tanımı Bulanık küme ve bulanık mantık konularına dair kavramların anlaşılması ve bulanık sistemlerin incelenmesi.

Dersin İçeriği
1 Bulanık küme teorisi.
2 Bulanık kümelerde işlemler.
3 Üyelik fonksiyonları ve üyelik dereceleri.
4 Üyelik fonksiyonları ve üyelik dereceleri.
5 İlişki matrisleri ve işlem operatörleri.
6 Sonuç çıkarım mekanizmaları.
7 Sonuç çıkarım mekanizmaları.
8 Bulanık algoritmalar.
9 Bulanık algoritmalar.
10 Bulanık mantık kontrolü.
11 Bulanık mantık kontrolü.
12 Bulanık kümeleme.
13 Adaptif sinirsel bulanık çıkarım sistemleri.
14 Adaptif sinirsel bulanık çıkarım sistemleri.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bulanık küme teorisi, bulanık algoritmaların kümeleme ve kontrol problemleri ile ilişkilendirilmesi.
2 Bulanık küme ve bulanık mantık teorisinin mühendislik problemlerine uygulanması.
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Zimmermann H.J., Fuzzy Set Theory and Its Applications, Springer, 2001. Kandel A., Langholz G., Fuzzy Control Systems, CRC Press, 1994.
Yardımcı Kaynaklar Ross T.J., Fuzzy Logic with Engineering Applicaitons, John Wiley and Sons, 2010.

Ders İle İlgili Dosyalar